اژه‌ای: احمدی‌نژاد به خلاف‌گویی و گنده‌گویی عادت کرده است

اژه‌ای: احمدی‌نژاد به خلاف‌گویی و گنده‌گویی عادت کرده است
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد در یک مصاحبه گفت: «گویا این آقا به خلاف‌گویی، دروغگویی و گنده‌گویی عادت کرده است.»

غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره حملات اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران به قوه قضائیه و احتمال متهم کردن او به تشویش اذهان و نشر اکاذیب، گفت: «این سوال مرا یاد حکایتی می‌اندازد. یک زمان یک لاتی از چشم‌ها افتاده بود، روزی برای اینکه بخواهد دوباره خودی نشان بدهد در یکی از میادین داد و فریاد می‌کرد، حکیمی با اطرافیانش از آن میدان عبور می‌کردند، اطرافیان آن حکیم از او خواستند که در این میدان بمانند تا ببینند او چه می‌گوید و حکیم به آنها گفت اگر این کار را انجام دهید خواسته او را اجابت کردید، نباید به او توجه کرد و باید رفت.»

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره تلویحی به احمدی‌نژاد اضافه کرد :«گویا برخی افراد زبان‌شان به خلاف و دروغگویی و خلاف واقع گفتن عادت کرده، زبان‌شان هرز شده، برخی گویی خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبان‌شان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.»

::fovj.ir::احتمال حضور احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی – : فوج نیوز:: اخبار سیاسی و اجتماعی تاریخ انتشار : پنج شنبه, 06 مهر 1396 11:58 وکیل رئیس دولت‌های نهم و دهم از احتمال حضور احمدی‌نژاد و بعضی از مسئولان دولت وی در دادگاه حمید بقایی خبر داد. سیدعادل حیدری

وی همچنین با اشاره به مصاحبه اخیر احمدی‌نژاد گفت: «فقط یک قسمت از این صحبت‌ها که به عنوان مصاحبه انجام شده بود نگاه می‌کردم، این مصاحبه حدودا ۴۰ دقیقه زمان داشت که در این مقدار زمان حقیقتا ده‌ها دروغ، توهین و خلاف واقع وجود داشت، عادت کرده که این گونه صحبت کند مثلا در قسمتی می‌گوید در تمام دنیا دادسرا، زندان و پزشکی قانونی و همچنین سازمان ثبت در دولت است، آیا تو تحقیق کردی؟ آیا آماری داری؟ خیر، من می‌دانم در برخی از کشورها این حرف درست نیست. بی‌پایه حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است. در ادامه صحبتش می‌گوید این موضوع خلاف قانون اساسی است که اینها به قوه قضاییه وصل شده، تو که می‌گویی مدرک تحصیلی راه و ساختمان داری، اینها در مجلس وضع شده و شورای نگهبان تایید کرده و قانون شده، چگونه به خودت اجازه می‌دهی بگویی خلاف قانون اساسی است. این یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است!»

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد به شدت به قوه قضائیه حمله کرده و یک نماینده مجلس را به جاسوسی برای بریتانیا متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید:حمله تازه احمدی‌نژاد به قوه قضاییه و مجلس

ادامه افشاگری یاران احمدی‌نژاد

همزمان با واکنش مقام‌های قوه قضائیه و برخی افراد دیگر، یاران احمدی‌نژاد همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند. از سویی محسن رفیق‌دوست، از چهره‌های مطرح اصولگرا گفته است که قوه قضائیه مشغول تکمیل پرونده احمدی‌نژاد است و «به زودی خدمتش خواهند رسید». از سوی دیگر حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری در زمان صدارت احمدی‌نژاد که در واکنش به سخنان روز یکشنبه محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور از او خواسته بود استعفا بدهد، به تازگی در ویديوی دیگری به افشاگری پرداخته است. این فیلم را می‌توانید در این پیوند ببینید.

بیشتر بخوانید:مشایی به قوه قضائیه: مردم شما را از سوراخ‌ها بیرون می‌کشند

حمید بقایی در این فیلم به بخشی از اتهام‌های مالی علیه خود پرداخته و در مورد اهدا سکه به اطرافیان خود می‌گوید که دولت این سکه‌ها را به تعدادی از مسئولان نظام داده است، زیرا این افراد تا پاسی از شب در جلسات دولت شرکت داشته و از دولت تقاضای پاداش کرده بودند.

وی به طور مشخص از حسن فیروزآبادی، رئیس کل پیشین ستاد کل نیروهای مسلح، عزیز (محمد علی) جعفری، فرمانده کنونی سپاه پاسداران، ابراهیم رئیسی، معاون وقت قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، غلامحسین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سعید جلیلی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، به عنوان افرادی که سکه دریافت کرده‌اند نام برده است.

دیروز به ما خبر دادند که دادگاه امروز غیر علنی است – فوج نیوز فوج نیوز: اخبار اجتماعی تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۰ وکیل حمید بقایی گفت: روز گذشته به صورت تلفنی به ما اعلام کردند که دادگاه قرار است غیرعلنی برگزار شود. عادل حیدری وکیل حمید بقای
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسنی اژه‌ای: بیش از ۱۰۰ نفر از جمله مدیران دولتی ممنوع‌الخروج شدند

خامنه‌ای: کسانی که امکانات کشور دستشان بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند

۶۳ سال زندان برای حمیدرضا بقایی