از مواضع مذاکره کنندگان اپوزیسیون سوریه تا تعداد واقعی نظامیان آمریکایی در سوریه

از مواضع مذاکره کنندگان اپوزیسیون سوریه تا تعداد واقعی نظامیان آمریکایی در سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سه کشور ایران، ترکیه و روسیه پس از پایان نشست سه جانبه بیست و دوم نوامبر با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت پیشنهاد کرده اند که برای حفظ آتش بس و روند صلح در سوریه، بیانیه مشترک روسای جمهور این سه کشور بعنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

در عین حال نصر حریری، رئیس جدید تیم مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه و مخالفان بشار اسد درکنفرانس خبری در ریاض، پایتخت عربستان اعلام کرد که نشست سوچی به میزبانی روسیه، روند سیاسی حل بحران سوریه را دنبال نمی کند و برای این مهم باید بر توافق صلح ژنو در وایان ماه نوامبر تکیه کرد.

وی همچنین افزود که برای مذاکرات صلح و گفتگوی مستقیم در تاریخ ۲۸ نوامبر عازم ژنو خواهد شد و آماده گفتگو درباره همه موضوعات خواهد بود.

از سوی دیگر روز جمعه سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه از همکاری با عربستان سعودی برای متحد کردن اپوزیسیون سوریه خبر داد. در همین حال، بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، جنگنده های روسیه مواضع داعش را در کرانه غربی رود فرات بمباران کردند.

آقای دی میستورا با «مفید» ارزیابی کردن این دیدار، گفت که تهیه قانون اساسی جدی برای سوریه از اصلی ترین محورهای گفتگوهای ژنو میان طرف های مخالف درگیر در این کشور است.

مذاکرات صلح ژنو بیست و هشتم نوامبر با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سوریه در ژنو آغاز خواهد شد.

JUST IN: Pentagon likely to announce in coming days there are about 2,000 U.S. troops in Syria, higher than previously acknowledged – officials pic.twitter.com/PJ19vEZP25

— Reuters World (@ReutersWorld) November 24, 2017

در تحولات مربوط به سوریه، بنا بر گزارش رویترز پنتاگون طی روزهای آینده در نظر دارد رقم واقعی تعداد سربازان ایالات متحده در سوریه را که به گفته منابع موثق نزدیک به ۲ هزار نفر است را به طور رسمی اعلام کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختلاف میان ایران و روسیه در سوریه عمیق‌تر شده است

ابهام بر سر مشارکت دولت سوریه در مذاکرات صلح ژنو

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند