تلاش مقامات عربستان برای دستیابی به توافق مالی با شاهزادگان در بند

تلاش مقامات عربستان برای دستیابی به توافق مالی با شاهزادگان در بند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برای شاهزادگان و مقامات بازداشت شده در عربستان در صورت عدم صرف نظر آنها از بخشی از ثروت شان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منبعی در عربستان گزارش کرده است که شخصیت های بازداشت شده در صورت محاکمه ممکن است به حبس در زندان الحائر محکوم شوند.

بنا به همین گزارش گروهی از بازداشت شدگان با درخواست مقامات عربستان موافقت کرده اند و ممکن است پس از آزادی مشروط به حصر خانگی منتقل شوند. در ادامه گزارش این روزنامه آمده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شخصا بر مذاکرات با بازداشت شدگان نظارت دارد و مرتبا در هتل ریتز-کارلتون ریاض حضور پیدا می کند.

پیش از این گزارشهایی مبنی بر نگهداری افراد بازداشت شده به اتهام «فساد مالی» در این هتل منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:هتل پنج ستاره به بازداشتگاه مجلل شاهزادگان سعودی تبدیل شده است

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقامات عربستان قصد دارند تا ۷۰ درصد ثروت بازداشت شدگان را تصرف کنند و تاکنون بیش از دو هزار حساب بانکی مسدود شده است.

این در حالی است که بخش زیادی از ثروت بازداشت شدگان در خارج عربستان است. امری که تصرف اموال آنها را برای مقامات عربستان دشوار می کند.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود که از نزدیک پیشنهاد مقامات عربستان به بازداشت شدگان در این کشور را دنبال می کند.

پیش از این روزنامه فاینانشال تایمز گزارش داده بود که توافق احتمالی بازداشت شدگان با مقامات عربستان شامل اعلام بیعت آنها با محمد بن سلمان نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
حساب‌های بانکی ولیعهد پیشین عربستان مسدود شد
یکه تازی محمد بن سلمان عربستان را به کدام سو می برد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان بیست و سه تن از بازداشت شدگان پرونده مبارزه با فساد را آزاد کرد

حساب‌های بانکی ولیعهد پیشین عربستان مسدود شد

هتل پنج ستاره به بازداشتگاه مجلل شاهزادگان سعودی تبدیل شده است