تخلیۀ اجباری اردوگاههای جزیرۀ مانوس صدای سازمان ملل را هم درآورد

تخلیۀ اجباری اردوگاههای جزیرۀ مانوس صدای سازمان ملل را هم درآورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در واکنش به تخلیه اجباری اردوگاههای جزیره مانوس، خواستار اتحاذ تدابیر لازم از سوی استرالیا برای حل مسالمت آمیز این مسئله شد.

دنیا اسلام خان، سخنگوی این سازمان با اشاره به افزایش تنشها در جزیره مانوس و گزارش هایی که در این باره به سازمان ملل رسیده، گفت: «مهاجران و پناهجویانی که طی چهار سال گذشته به مانوس فرستاده شده بودند به مواد غذایی، پوشاک، آب آشامیدنی، دارو و سرپناه نیاز دارند و این وظیفه استرالیاست تا به این پناهجویان کمک کند و تدابیر حمایتی لازم را اتحاذ کند.»

دهها تن از پناهجویان و مهاجرانی که در اردوگاههای تعطیل شدۀ استرالیا در جزیرۀ مانوس باقی مانده بودند، روز پنجشنبه ۲۳ نوامبر توسط نیروهای پلیس دولت محلی پاپوآگینه نو از این اردوگاهها تخلیه شدند.

پناهجویان از طریق کانال تلگرام اعلام کرده‌اند که در مجموع حدود ۵۰ پناهجو از کمپهای «فوکس» و «مایک» بیرون رانده شده‌اند. به گفتۀ آنها پناهجویانی که در کمپ «دلتا» اقامت دارند همچنان در مقابل نیروهای پلیس مقاومت می‌کنند.

به گفته برخی از پناهجویان، در جریان عملیات تخلیه اموال متعلق به آنها توسط نیروهای پلیس تخریب و دور انداخته شده است.

حدود ۳۸۰ پناهجو برای مدتی بیش از سه هفته و با وجود تعطیلی رسمی اردوگاههای استرالیا در جزیرۀ مانوس در تاریخ ۳۱ اکتبر، در داخل این اردوگاهها باقی مانده و در مقابل تصمیم دولت استرالیا و دولت محلی پاپوآگینه نو مقاومت کردند.

مهاجران در روز پنج‌شنبه به اجبار سوار اتوبوس‌ها شده و به اردوگاه دیگری منتقل شده‌اند.

پیش از این سه اردوگاه «انتقالی» برای اسکان موقت پناهجویان در نظر گرفته شده بود اما آنها به دلیل ترس از ناامنی در این اردوگاهها به دلیل خشم برخی از ساکنان محلی و تبدیل شدن مکانهای جدید به بازداشتگاههای با زمان نامحدود، از تخلیه اردوگاههای کنونی خودداری می‌کردند. پناهجویان نقل مکان این روز را انتقال «از زندانی به زندان دیگر» توصیف کرده‌اند.

سازمان ملل با توجه به آنچه در جزیرۀ مانوس روی داده، نسبت به وقوع یک بحران انسانی جدید هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولتیماتوم به پناهجویان مانوس برای ترک اردوگاه

مهلت ۲۴ ساعته به پناهجویان مانوس برای وداع با رؤیای استرالیا

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد