رونمایی از چهلمین دوره مسابقات رالی داکار؛ از لیما تا کوردوبا

رونمایی از چهلمین دوره مسابقات رالی داکار؛ از لیما تا کوردوبا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مسابقات اتوموبیلرانی رالی داکار ژانویه ۲۰۱۸ چهلمین دوره برگزاری خود را جشن می گیرد. پرو، بولیوی و آرژانتین سه کشوری هستند که میزبانی از این مسابقات را برعهده دارند.

چهلمین دوره مسابقات رالی داکار ششم ژانویه از پرو استارت خواهد خورد. این برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۳ است که این کشور به عنوان یکی از میزبانان مهمترین مسابقات رالی جهان انتخاب می شود. بیش از پانصد شرکت کننده در این مسابقات پس از طی مسافتی به طول ۸ هزار هفتصد کیلومتر روز بیستم ژانویه در آرژانتین از خط پایان عبور خواهند کرد.

★★★ TEASER OFICIAL #Dakar2018 ★★★
Dream. Dare. Live It!
RT if you can’t wait
?? VisitPeru</a><br>?? <a href="https://twitter.com/DakarBoTeEspera?ref_src=twsrc%5Etfw">DakarBoTeEspera
?? VisitArg</a> <a href="https://t.co/hiIQr62Wo2">pic.twitter.com/hiIQr62Wo2</a></p>— DAKAR RALLY (dakar) 22 novembre 2017

مسیر تعیین شده برای دور جدید این مسابقات از تنوع آب و هوایی و شرایط جغرافیایی متفاوت برخوردار است. شرکت کنندگان، مسابقه را از لیما آغاز می کنند و پس از عبور از مسیرهای شنی، گذر از ارتفاعات آند و پشت سر گذاشتن تپه های شنی، در کوردوبا به کار خود پایان خواهند داد.

سباستین لوب فرانسوی که هشت قهرمانی در رالی آرژانتین را در کارنامه دارد امیدوار است در سومین حضور خود در رالی داکار در کوردوبا بر سکوی نخست بایستد. لوب در رقابت های رالی داکار ۲۰۱۷ به مقام دوم دست یافت.

استفان پترانسل، راننده فرانسوی تیم پژو که سیزده قهرمانی در رقابت های رالی داکار را در کارنامه دارد به همراه سیریل دپره، هموطن و هم تیمی اش و کارلوس سنز، راننده اسپانیایی تیم رنو از رقبای جدی سباستین لوب برای کسب قهرمانی به شمار می روند.

«Dunas in Peru will remember Africa !» s_peterhansel</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/dakar2018?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#dakar2018</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/dakarrally?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#dakarrally</a> <a href="https://t.co/O96hL5o0cI">pic.twitter.com/O96hL5o0cI</a></p>— DAKAR RALLY (dakar) 22 novembre 2017

این در حالیست که نباید از ناصر العطیه، قطری و ژینیل دو ویلی، راننده اهل آفریقای جنوبی غافل شد که به ترتیب در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۰۹ عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کردند.

در بخش موتور نیز سام ساندرلند، قهرمان سال ۲۰۱۷ این مسابقات از بخت های اصلی به شمار می رود.

Is coming back to win again! Sundersam</a> ? ?? <a href="https://twitter.com/hashtag/Dakar2018?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#Dakar2018</a> <a href="https://t.co/iiQkJQKbuO">pic.twitter.com/iiQkJQKbuO</a></p>— DAKAR RALLY (dakar) 22 novembre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رالی داکار؛ پیروزی نهایی کارلوس سنز پس از یکهفته صدرنشینی

رالی داکار؛ چهارمین پیروزی ناصر العطیه و ادامه صدر نشینی کارلوس سنز

رالی داکار؛ امید پترانسل برای کسب هشتمین قهرمانی کمرنگ شد