تلاش برای یافتن زیردریایی ناپدید شده آرژانتینی

تلاش برای یافتن زیردریایی ناپدید شده آرژانتینی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

چهار روز پس از ناپدید شدن زیردریایی سن خوان آرژانتین در آبهای اقیانوس اطلس، تلاش‌ها برای یافتن آن بی‌ثمر مانده است.

این زیر دریایی با ۴۴ خدمه روز چهارشنبه ناپدید شد. آخرین ارتباط رادیویی آن ساعت ۷ و سی دقیقه بامداد به وقت غرب اروپا بود. از آن زمان تاکنون تمام پیام‎های رادیویی ارسالی به این زیردریایی بی‌پاسخ مانده و زیردریایی از روی صفحه رادار نیز ناپدید شده است.

این زیر دریایی ۶۵ متری از اوسوایا به مقصد بندر مار دل پلاتا در آرژاتین در حرکت بود و قرار بود روز ۲۲ نوامبر به مقصد برسد. به گفته مقامات آرژانتین خدمه به اندازه ۱۵ روز مواد غذایی و آب در اختیار دارند.

مقامات آرژانتین از کشتی‌های عبوری منطقه خواسته‌اند تا پیام‌های رادیویی را با دقت زیر نظر داشته باشند. به گفته سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین تا کنون ۱۵ تا ۲۰ درصد از منطقه‌ای که گمان می‌رود زیر دریایی در آنجا باشد جستجو شده است.

بر اساس دستورالعمل ارتش آرژانتین در صورتی که ارتباط رادیویی زیر دریایی با مرکز به هر دلیلی قطع شود، باید فورا به روی سطح دریا بیاید. به گفته کارشناسان یافتن کشتی به صورت بصری ممکن است چند روز به طول بیانجامد.

سن خوان یکی از ۳ زیردریایی آرژانتین است که در ۱۹۸۳ به ناوگان دریایی این کشور پیوست. این زیردریایی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ تعمیر اساسی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اطلاعات دریایی آمریکا: زیر دریایی آرژانتینی در۴۰هزارم ثانیه منفجر شده است

قطع امید از یافتن زیردریایی ناپدید شده آرژانتینی

عملیات جستجو برای نجات بازماندگان احتمالی زیر دریایی آرژانتینی متوقف شد