توتو رینا، پدرخوانده پدرخوانده‌های ایتالیا درگذشت

توتو رینا، پدرخوانده پدرخوانده‌های ایتالیا درگذشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سالوادور توتو رینا، مشهور به وحشی و کوتوله، از ترسناک‌ترین پدرخوانده‌ها در تاریخ سیسیل، جمعه نوامبر در ۸۷ سالگی در گذشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، توتو رینا، رییس کوزا نوسترا (نام گروه مافیای سیسیل)، که به بیماری سرطان مبتلا بود، روز پنجشنبه پس از دو عمل جراحی، در شمال ایتالیا به کما فرورفته بود.اواز سال ۱۹۹۳ در بازداشت به سر می برد.

خانواده ی این پدرخوانده سرانجام پس از سخت گیری های شدید زندان و ممنوعیت ملاقات، توانستند با جسد وی بدرود بگویند.

توتورینی از سال ۱۹۷۰ کنترل مافیای کوزا نوسترا را به دست گرفت. در ۲۰ سال تسلط وی بر سیسیل ترس و وحشت بر این منطقه سایه افکنده بود. او به اتهام ۱۵۰ قتل به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. وی به خصوص به خاطر دستور به قتل دو قاضی ضد مافیای ایتالیایی به نام‌های جیووانی فالکونه و پائولو بورسلینو، و همچنین به عنوان یکی از مغزهای متفکر حملات مرگبار در رم، میلان و فلورانس (که ۱۰ نفر در جریان آنها کشته شدند) شناخته شده است.

توتورینی در سال ۱۹۳۰ در شهر کورلئونه درنزدیکی پالرمو (سیسیل) ایتالیا به دنیا آمد. وی که پسر یک کشاورز فقیر بود در ۱۸ سالگی به مافیا پیوست. پس از اولین محکومیت به زندان به خاطر قتل در دهه ۵۰ تبدیل به یکی از نیروهای اصلی درسازمان مافیا سیسیل شد.

سالواتوره توتو رینا یکی از بزرگترین سران #مافیای#ایتالیا در سن ۸۷ درگذشت. او به صدور دستور بیش از ۱۵۰ فقره قتل متهم بود. دستور قتل قاضی ضد مافیا جیووانی #فالکونه از جانب او بوده #AP#AFPpic.twitter.com/fG0Avx3hUP

— SOROUSH ALAVI (@Soroush_Alavi) 17 novembre 2017

در سال‌های طولانی عضویت و ریاستش در مافیا، جرایم مختلفی چون قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی مرتکب شد. او توانست به مافیای کوزا نوسترا انسجام ببخشد و کنترل همه بخش‌های سنتی کار در این گروه را به دست بگیرد. وی در دهه ۸۰ جنگ خونینی را علیه خانواده‌های قدیمی پالرموی ایتالیا به راه انداخت. این جنگ‌ها صدها کشته در پی داشت و دو سال بعد با پیروزی توتو رینا به پایان رسید. او سپس به مبارزه و خشونت علیه مقامات دولتی روی آورد.

بیشتر بخوانید: نمایشگاهی از کلکسیون یک چهره مافیای ایتالیایی
رییس بزرگ مافیای ایتالیا درگذشت
مرد شماره ۲ مافیای جنوب ایتالیا دستگیر شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیرمرد نگون‌بخت ایتالیایی زیر هزاران قالب پنیر جان باخت

همه فرزندان نخست وزیر اسبق ایتالیا میلیاردر شدند

تقسیم ثروت ۶ میلیارد یورویی‌ برلوسکونی؛ دوست دختر ۳۳ ساله ۱۰۰ میلیون یورو به ارث برد