احضار رحیم مشایی به دادسرا به اتهام تبلیغ علیه نظام

احضار رحیم مشایی به دادسرا به اتهام تبلیغ علیه نظام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران برای توضیح در باره اتهام های متعدد مطرح شده بر ضد وی که تبلیغ بر ضد نظام یکی از آنهاست به دستگاه قضایی فراخوانده شد.

سایت دولت بهار، نزدیک به رئیس جمهور سابق ایران با اعلام این خبر اقدام به انتشار احضاریه کرده است که بر اساس آن در صورتی که آقای مشایی پنج روز پس از تاریخ صدور حکم (بیست و یکم آبان ماه) خود را به شعبه چهارم دادسرای بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی نکند حکم جلب وی صادر خواهد شد.

در نامه دستگاه قضایی ایران مواردی چون توهین به رهبر، تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به عنوان اتهام هایی مطرح شده که مشاور و رییس دفتر رئیس جمهور سابق ایران باید پس از حضور در دادسرا به آنها پاسخ دهد.

اسفندیار رحیم مشایی که به عنوان مشاور و نزدیکترین یار محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری از نفوذ زیادی نزد وی برخوردار بود اخیرا در واکنش به دستگیری حمید بقایی، یکی از معاونان رئیس جمهوی سابق با انتقاد شدید از این اقدام، دستگاه قضایی را مورد تهدید قرار داده بود.

استقبال از حمید بقایی پس از آزادی از زندان از صفحه اینستاگرام اسفندیار رحیم‌مشایی پخش زنده شد.
مشایی: بقایی نماد مقاومت در برابر ستم است pic.twitter.com/N8gpAajRGk

— روزنامه شرق (@SharghDaily) July 26, 2017

پرونده قضایی بقایی همچنین انتقاد تند محمود احمدی نژاد را به همراه داشت. وی پس از دستگیری حمید بقایی با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرد: «مقامات قوه قضاییه بدون هیچ سند و مدرک و دلیل و استناد قانونی بر اثبات مجرمیت آقای حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهور دولت دهم، طی دو مرحله ایشان را به صورت غیر قانونی بازداشت و در زندان انفرادی محبوس نموده و همزمان در رسانه‌ها، اتهامات کذب فراوانی را به ایشان منتسب کردند.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی که روز سه‌شنبه ۱۶ آبان در پایگاه اطلاع‌رسانی او به نام «بهار» منتشر شد نهادهای مختلف از جمله قوه قضاییه و صدا و سیمای ایران را به تخریب دولت و اعضای کابینه سابق خود متهم کرد و با اشاره به کارشکنی های اقتصادی، اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مطرح شده را ماجرایی «نامعلوم» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:
حمله تازه احمدی‌نژاد به قوه قضاییه و مجلس

تخلفات مالی-نفتی احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمید بقایی پس از آزادی از زندان قوه قضائیه را دروغگو خواند

تهدید تلویحی رحیم مشایی درباره رد صلاحیت احتمالی حمید بقایی

اصغر فرهادی از اتهامات سرقت ادبی تبرئه شد