داعش بار دیگر کنترل البوکمال در سوریه را به دست گرفت

داعش بار دیگر کنترل البوکمال در سوریه را به دست گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شبه نظامیان گروه داعش تنها چند روز پس از تصرف البوکمال توسط نیروهای دولتی سوریه بار دیگر کنترل این شهر را در اختیار گرفتند.

ارتش سوریه و متحدانش هفته گذشته موفق به بیرون راندن گروه داعش از البوکمال به عنوان آخرین پایگاه این گروه در سوریه شده بودند. به گزارش خبرگزاری رویترز، جنگجویان داعش که در تونل‌های مرکز شهر البوکمال پنهان شده بودند پس از ورود شبه نظامیان حزب‌الله لبنان به این شهر در جریان ضدحمله خود آنها را غافلگیر کردند.

شبه نظامیان حزب الله لبنان با کمک نیروهای عراقی که با عبور از مرز وارد سوریه شده بودند شهر البوکمال را تصرف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: ارتش سوریه آخرین پایگاه داعش را باز پس گرفت

ارتش سوریه که روز پنجشنبه از پیروزی بر داعش در البوکمال خبر داده بود تاکنون واکنشی به از دست دادن کنترل این شهر نشان نداده است. با این حال شبکه المیادین نزدیک به حزب الله لبنان از حملات شدید هوایی به مخفیگاه های گروه داعش در غرب البوکمال خبر داده است.

ساکنان البوکمال، رهبران قبیله ای و سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تاکنون بازپس گیری کنترل این شهر را از سوی جنگجویان داعش تائید کرده اند.

شهر البوکمال به دلیل نزدیکی به مرز عراق یکی از شاهراههای کلیدی ارتباط بین عراق و سوریه برای گروه داعش بود. اعضای این گروه افراط گرا با کنترل بر البوکمال در سوریه و شهر القائم در عراق توانسته بودند یکی از مسیرهای اصلی ارسال اسلحه از ایران به سوریه را مسدود کنند.

بیشتر بخوانید: گمانه زنی درباره حضور ابوبکر بغدادی در البوکمال

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گمانه زنی درباره حضور ابوبکر بغدادی در البوکمال

ارتش سوریه آخرین پایگاه داعش را باز پس گرفت

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد