ارتش سوریه آخرین پایگاه داعش را باز پس گرفت

ارتش سوریه آخرین پایگاه داعش را باز پس گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش سوریه و متحدانش شامگاه چهارشنبه البوکمال، آخرین پایگاه داعش را در این کشور پس گرفتند.

به گزارش سانا (خبرگزاری دولتی سوریه) نیروهای ارتش با حمایت نیروی هوایی روسیه توانستند آخرین مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی را در استان دیرالزور و در مرز عراق تصرف کنند.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای درباره این عملیات تازه اظهار نظر کرده است: «نیروهای مسلح سوریه به یاری نیروهای کمکی و متحدانمان البوکمال را آزاد کرده است.» فرماندهی ارتش سوریه به نقل از سانا همچنین گفته: «آزادسازی الابوکمال اهمیت زیادی دارد و به منزله سقوط طرح داعش در منطقه و نابودی اوهام آن برای تقسیم خاورمیانه است.»

همچنین به گزارش ایسنا، حضور داعش در سوریه اکنون به مساحت‌های اندکی در غرب و شرق رود فرات به طول ۶۰ کیلومتر محدود می‌شود.

عملیات بازپس‌گیری البوکمال کمتر از یک هفته پس از آزادسازی شهر دیرالزور صورت می‌گیرد. دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید این عملیات به ویژه با کمک نیروهای عراقی، نیروهای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران صورت گرفته است. تصاویر ویدویی منتشر شده در اینترنت پرچم‌های حزب‌الله را در دو سوی مرز عراق و سوریه پس از آزادی شهر البوکمال نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
بزرگترین میدان نفتی سوریه از کنترل داعش خارج شد
شهر دیرالزور سوریه از کنترل داعش خارج شد

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند روز پیش به نقل از سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گزارش داده بود که این نیروها تصمیم دارند با داعش در شهر البوکمال وارد نبرد شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

سوریه: اسرائیل از جولان به چند نقطه در حومه دمشق حمله کرد

فرمانده اطلاعات سپاه قدس در سوریه و معاونش در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شدند