الشرق الاوسط: سرویس‌های غربی نسبت به ترور حریری هشدار داده‌اند

الشرق الاوسط: سرویس‌های غربی نسبت به ترور حریری هشدار داده‌اند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرویس‌های امنیتی غرب قبلا نسبت به توطئه‌ای برای ترور سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان هشدار داده‌اند. این مطلب را روزنامه نزدیک به حکومت عربستان، الشرق الاوسط به نقل از منبعی گمنام نوشت.

پیش از این عباس ابراهیم، فرمانده امنیت عمومی لبنان در تلویزیون المیادین گفته بود که هیچ هشداری در مورد توطئه سوء قصد به جان چهره‌های سیاسی این کشور دریافت نکرده است.

الشرق الاوسط به جزئیات طرح ترور سعد حریری مورد ادعای سرویس‌های غربی اشاره‌ای نکرده است اما می‌نویسد که حریری احتمالا به دلایل خطرات امنیتی که متوجه اوست فعلا به لبنان بازنخواهد گشت.

سعد حریری روز شنبه در خلال سفر خود به عربستان استعفای غیر متتظره خود را اعلام کرد. او ضمن انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای ایران و هم‌پیمان لبنانی‌اش حزب‌الله، از وجود طرحی برای قتل خود خبر داد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العربیه متعلق به عربستان سعودی از قول منابعی که نام آنها را فاش نکرد، گزارش داد که طرحی برای سوء قصد به جان سعد حریری در روزهای گذشته در بیروت خنثی شده است. با این همه مرکز مدیریت امنیت داخلی لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اطلاعی از این طرح ترور ندارد.

رفیق حریری، پدر سعد که او هم نخست وزیر لبنان بود در سال ۲۰۰۵ در بیروت ترور شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران استعفای حریری را «سناریوی جدید برای تنش‌آفرینی» در لبنان و منطقه خواند

نخست وزیر لبنان از سمت خود کناره‌گیری کرد

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد