ده‌ها پرونده جدید اتهام جنسی علیه کارکنان سازمان ملل در سه ماه

ده‌ها پرونده جدید اتهام جنسی علیه کارکنان سازمان ملل در سه ماه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد تنها در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال جاری میلادی ۳۱ پرونده جدید اتهام جنسی علیه کارکنان سازمان ملل متحد تشکیل شده است.

به گفته استفان دوژاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد هنوز به همه این اتهام‌ها رسیدگی نشده و پرونده‌ها در مرحله بررسی اولیه قرار دارند. او که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد همچنین گفت که در مدت سه ماه چهار مورد تحقیقات در این زمینه انجام شده و یک مورد از اتهام‌ها تأئید شده است.

از ۳۱ مورد پرونده اتهامی، ۱۲ مورد مربوط به نیروهای صلح‌بان شامل برخی نفرات حاضر در آفریقای مرکزی و مالی بوده و ۱۵ تن از کارکنان غیرنظامی سازمان ملل که در این پرونده‌ها متهم شده‌اند از کارمندان کمیساریای عالی پناهندگان بوده‌اند.

چهار مورد دیگر نیز مربوط به سه تن از کارکنان سازمان جهانی مهاجرت و یک کارمند یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل است. با توجه به تعطیلی آخر هفته، سازمان جهانی مهاجرت و یونیسف هنوز در این زمینه واکنشی نشان نداده‌اند.

اکنون چند دهه است که رسانه‌های جهان و خود سازمان ملل موارد پرشمار سوء استفاده و بهره‌کشی جنسی کارکنان و سربازان این سازمان در نقاط مختلف جهان از هائیتی تا دارفور را گزارش می‌کنند و مطبوعات در روزهای اخیر نیز چنین اتهام‌هایی را از آفریقای مرکزی منعکس کرده‌اند.

آقای دوژاریک گفت سازمان ملل متحد در پژوهش‌های جدید خود به دنبال «شفافیت» در زمینه موراد اتهام سوء استفاده جنسی است و از این که تحقیقات در مورد بعضی از این پرونده‌ها چند سال به طول انجامیده ابراز تأسف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا: اسرائیل مدرکی برای حمایت از ادعاهایش علیه اونروا ارائه نکرده است

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است