ثروتمندترین فرد جهان کیست؟

ثروتمندترین فرد جهان کیست؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش بلومبرگ، روز ۲۶ اکتبر و پس از آنکه ارزش سهام شرکت تجارت الکترونیکی آمازون افزایشی ۱۳ درصدی یافت، جف بزوس مدیر عامل این شرکت عظیم نیز در رده‌بندی ثروتمندترین‌ میلیاردرهای دنیا به صدر جدول بلومبرگ صعود کرد.

به نوشته فوربس، روز پنجشنبه ۲۶ اکتبر و تنها با گشایش بازارها، سهام آمازون با ۱/۶ درصد رشد روبرو شد که سهم جف بزوس از آن حدود ۷ میلیارد دلار بود. به این ترتیب ثروت خالص جف بزوس ۵۳ ساله به ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید، یعنی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از ثروت بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت.

مدیرعامل آمازون تنها در سال گذشته میلادی موفق شده بود بیش از ۱۹ میلیارد دلار به دارایی های خود بیفزاید، یعنی حدود ۵۲ میلیون دلار در روز و معادل بیش از ۲ میلیون یورو در ساعت. او هفتمین فرد ثروتمندی است که تا کنون به صدر جدول شاخص های بلومبرگ صعود کرده‌است.

Bill Gates losses his spot as world’s richest person to Jeff Bezos https://t.co/rdtK438VfNpic.twitter.com/XXsZgRZHao

— NAIJ.com (@naijcom) October 28, 2017

بنا به گزارش مجله فوربس، جف بزوس پیش از این یکبار دیگر نیز در ۲۷ ژوئیه امسال و در شرایطی که بازار در اوج رونق خود بود با ۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثروت در صدر این جدول قرار گرفته بود اما در ادامه و با نوسان بازار به رده های پائین تر نزول کرد.

(Photo by Drew Angerer/Getty Images)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دره گمشده» با ۲۵۰۰ سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی جدید از تاریخچه حیات در آمازون

فهرست ۲۰ ثروتمند جهان در پایان سال ۲۰۲۳؛ بیشترین صعود و سقوط متعلق به چه کسانی بود؟

کشف حکاکی‌های سنگی عصر باستان در پی خشکسالی و افت سطح آب رودخانه در آمازون