بغداد ادعای تدارک حمله به کرکوک را رد کرد

بغداد ادعای تدارک حمله به کرکوک را رد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق روز چهارشنبه از آمادگی ارتش عراق و شبه نظامیان حشدالشعبی (آموزش دیده توسط ایران) برای یک حمله گسترده به نیروهای اقلیم خودمختار در منطقه نفت‌خیز کرکوک خبر داده بودند، یک مقام نظامی ارتش عراق این ادعا را رد کرده است.

به گزارش رویترز این مقام نظامی عراق می‌گوید که ارتش این کشور در حال تدارک حمله به منطقه القائم در غرب عراق یعنی تنها منطقه باقیمانده در دست نیروهای داعش است. او تاکید کرده که ارتش عراق در فکر حمله به نیروی دیگری جز داعش نیست.

همچنین به گزارش العربیه سخنگوی دولت عراق خبر تدارک حمله به نیروهای اقلیم را تکذیب کرده و به این شبکه خبری گفته است که «هرگونه طرح یا فکر حمله به کرکوک را رد می کنیم.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز گفتگوی سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق با خبرگزاری اسپوتنیک را گزارش کرده و به نقل از او آورده است: «این گونه اظهارات تلاشی برای ایجاد نگرانی، ترس و دعذغه است و سخن گفتن در باره تشدید تنش نظامی و جنگ می تواند سبب ایجاد تفرقه میان عراقی ها شود.»

روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اقلیم کردستان عراق گزارش کرد: «پیام‌های خطرناکی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه نیروهای عراقی، بسیج مردمی و پلیس فدرال خود را برای یک حمله گسترده به کرکوک آمده می‌کنند.»

تنش میان اقلیم کردستان عراق با دولت مرکزی و نیز ایران و ترکیه از زمان همه پرسی استقلال این منطقه شدت گرفته است. در این همه‌پرسی که روز سوم مهرماه برگزار شد نزدیک به ۹۳ درصد رای‌دهندگان به جدایی اقلیم کردستان از عراق آری گفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

شکایت عراق از ایران به شورای امنیت؛ بلینکن دولت اقلیم کردستان را «شریک نزدیک» آمریکا خواند