نگرانی امنیتی دادگاه کاتالونیا از احتمال اعلام استقلال منطقه

نگرانی امنیتی دادگاه کاتالونیا از احتمال اعلام استقلال منطقه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادگاه عالی کاتالونیا از پلیس ملی اسپانیا درخواست کرد تا در صورت اعلام یک‌جانبه استقلال از سوی پارلمان کاتالونیا، امنیت ساختمان دادگاه را فراهم کند.

دادگاه عالی این منطقه‌ی خودمختار اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد برای حفاظت و بالا بردن امنیت ساختمان و «تضمین کارکرد کامل و عادی» آن در صورت اعلام یک‌جانبه استقلال از جانب پارلمان کاتالونیا از پلیس ملی اسپانیا درخواست اعزام نیروی اضافی و کمک کرده است.

روز یکشنبه صدها هزار نفر از مخالفان استقلال کاتالونیا و طرفداران «اسپانیای واحد» در بارسلون به خیابان‌ها آمدند.

Pressure mounts against Catalan independence plans after hundreds of thousands of protesters rally for Spanish unity https://t.co/oElJqJ52Dvpic.twitter.com/l70HAwVKkR

— AFP news agency (@AFP) October 9, 2017

پلیس محلی جمعیت شرکت کننده در تظاهرات روز یکشنبه را نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد. تظاهرکنندگان که پرچم های اسپانیا و کاتالونیا را در دست داشتند، شعارهای «کاتالونیا اسپانیا است» و «با هم قوی تر هستیم» سر می دادند.

سیاستمداران با گرایش‌های مختلف نیز نظرات خود را درباره مهم ترین بحران اسپانیا در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی اسپانیا واحد، در مرکز شهر ابراز کردند.

ماریو بارگاس یوسا، سیاستمدارو نویسنده اهل پرو و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۰ در سخنرانی خود خطاب به طرفداران استقلال کاتالونیا گفت: «برای ویران کردن تاریخ آنچه از بیش از ۵۰۰ سال پیش ساخته شده، به چیزی بیشتر از کودتا نیاز دارید.»

Nobel laureate Mario Vargas Llosa calls for “unity” at a rally against Catalan independence in Barcelona https://t.co/bg8Jt8cod3pic.twitter.com/YQLhz3QJaP

— AFP news agency (@AFP) October 8, 2017

وی گفت: «این درست است که احساسات زمانی که در خدمت مبارزه با فقر یا بیکاری باشد می تواند مثبت تلقی شود اما این شور و احساسات زمانی مخرب می شود که در خدمت تعصب و نژاد پرستی قرار گیرد.»

آقای یوسا نویسنده اسپانیایی زبان از آمریکای لاتین افزود: «بیشترین خرابی ها در تاریخ ناشی از احساسات ناسیونالیستی بوده است.» وی گفت: «پیش ازاین ناسیونالیسم به کاتالونیا نیز ضربه زده و برای همین است که در این صبح آفتابی پائیزی هزاران هزار نفر از مردم کاتالونیا از خانه هایشان بیرون آمده اند. آنها طرفدار کاتالونیای دموکرات هستند.»

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا روز شنبه اعلام کرد که در صورت اعلام استقلال گزینه حذف و برکناری دولت محلی کاتالونیا برگزارکننده رفراندوم استقلال یکم اکتبر را در نظر خواهد گرفت.

میزان مشارکت در این همه پرسی ۴۳ درصد بود و بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان به استقلال کاتالونیا از اسپانیا رای دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان استقلال کاتالونیا در بارسلون تظاهرات کردند

از گزینه تعلیق خودمختاری کاتالونیا تا چالش‌های پیش‌روی جدایی‌طلبان

اسپانیا؛ سپیدپوشان خواهان گفتگو میان دولت مرکزی و جدایی‌طلبان شدند