اردوغان: به زودی مرزهای هوایی و زمینی با اقلیم کردستان را می‌بندیم

اردوغان: به زودی مرزهای هوایی و زمینی با اقلیم کردستان را می‌بندیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید که کشورش در پاسخ به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق، علاوه بر مرزهای زمینی «به زودی» مرزهای هوایی خود را بطور کامل بروی منطقه اقلیم خواهد بست.

آقای اردوغان روز پنج شنبه در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «پروازها به مقصد شمال عراق به حالت تعلیق درآمده و به زودی مرز هوایی و زمینی (با این منطقه) بسته خواهد شد.»

وی خطاب به کردهای عراق گقت: «آنوقت شما چگونه می خواهید واردات و صادرات خود را انجام دهید.»

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت دولت مرکزی و همسایگان این کشور در روز بیست و پنجم سپتامبر توسط دولت خود مختار اقلیم کردستان برگزار شد.

رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این برگزاری این همه پرسی پس از سالها رابطه رابطه تجاری و سیاسی نزدیک آنکارا نشانه «قدرناشناسی تمام عیار» دولت منطقه ای کردستان بود.

Erdogan says Turkey will close Iraq border and air space soon https://t.co/YGELyMlFZQpic.twitter.com/S31lI3MK0x

— Reuters Top News (@Reuters) October 5, 2017

وی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که در مرحله بعد ترکیه، ایران و دولت مرکزی بغداد درباره کاهش صادرات نفت کردستان عراق نیز تصمیم گیری خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان خطاب به رهبران کردستان عراق گفت: «رهبران شمال عراق(اقلیم کردستان) فعلا مست نتیجه همه پرسی هستند و از نتایج آن و راهی که در آن قدم گذاشته اند بی خبرند.»
رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در سفر به ایران با حسن روحانی، رئیس جمهور و آیت الله خامنه ای رهبر ایران دیدار و درباره وضعیت کردستان عراق گفتگو کرد. وی در این سفر به رهبران کردستان عراق هشدار داد که اقدامات مهمی را در تقابل به برگزاری همه پرسی انجام خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران اقلیم کردستان و مقابله با داعش محور مذاکرات حیدر العبادی و ماکرون

خامنه ای در دیدار با اردوغان: استقلال کردستان عراق تلاش قدرت‌های خارجی برای ایجاد اسرائیل جدید است

روحانی: ایران و و ترکیه لنگر ثبات در خاورمیانه هستند