کاهش قدرت ایرما در فلوریدا؛ تصاویری از قبل و بعد طوفان

کاهش قدرت ایرما در فلوریدا؛ تصاویری از قبل و بعد طوفان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

پس از گذشت حدود پنج روز از آغاز وقوع طوفان ایرما در نواحی جنوبی ایالات متحده آمریکا و وزش بادهایی که گاه سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسید، سرانجام از قدرت و شدت این طوفان کاسته شد.

بنا بر گزارش مرکز ملی طوفان آمریکا این طوفان هم اکنون در حدود ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرق بیرمنگام در ایالت آلاباما با وزش بادهایی به سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت در حرکت است و بتدریج در روزهای پیش رو از قدرت آن کاسته می شود.

بنا بر گزارش‌ها ۶۵ درصد فلوریدا با ۱۸.۸ میلیون نفر جمعیت بدون برق است. مقامات اعلام کرده اند تعمیر تاسیسات برای برق رسانی به مناطق آسیب دیده احتمالا چند هفته طول خواهد کشید.

این طوفان خانه‌های بسیاری ویران کرد و باعث شد برق در بخش قابل توجهی از مناطق جنوبی آمریکا قطع شود. شدت طوفان یکشنبه گذشته در مجمع الجزایر «فلوریدا کی» درجه ۴ تعیین شد و بر این اساس ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

کاهش قدرت ایرما سرانجام روز سه شنبه به ساکنان بخش هایی از این مجمع الجزایر اجازه داد تا برای بررسی خسارات وارده، به خانه‌هایشان بازگردند. با این وجود بسیاری از ساکنان این مجمع الجزایر همچنان قادر به بازگشت نیستند و در جاده‌ها با مقاومت نیروهای پلیس مواجه می شوند. مقامات محلی می گویند که هنوز نمی توان امنیت این منطقه را تضمین کرد و به همین دلیل بازگشت ساکنان ممکن نیست. این موضوع گاه باعث ایجاد تنش هایی میان مردم و نیروهای محلی شده است و برخی از ساکنان هشدار داده اند که در صورت عدم دریافت اجازه برای بازگشت، در صورت دریافت فرمان تخلیه مشابهی از سوی مقامات، دیگر به آن عمل نخواهند کرد.

طوفان ایرما دو هفته پس از آن روی داد که طوفان هاروی نیز مناطق مسکونی آمریکا را در هم کوبید و ۶۰ کشته و بیش ۱۸۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت.

انتظار می رود خسارات اموال بیمه شده در فلوریدا در جریان طوفان ایرما نیز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار باشد.

تصویری از جزیره مارکو در جنوب فلوریدا، قبل و بعد از وقوع طوفان ایرما

میامی که یکی از شهرهای پر جنب و جوش فرهنگی و اقتصادی در جنوب شرق ایالت فلوریدا محسوب می شود، با آغاز طوفان خالی از جمعیت شد

شهر وارتون در جنوب ایالت تگزاس آمریکا، قبل و بعد از وقوع طوفان هاروی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم چهار کشته در پی وقوع طوفان فریدریک در هلند و آلمان

طوفان ایرما؛ آنچه تاکنون از شمار قربانیان و خسارت ها می دانیم

ماندن در جزایر فلوریدا «خودکشی» است