ترامپ به پیگرد قانونی درصورت لغو برنامه «داکا» تهدید شد

ترامپ به پیگرد قانونی درصورت لغو برنامه «داکا» تهدید شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر پیشین امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و رییس کنونی دانشگاه کالیفرنیا، روز جمعه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر)، دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا را تهدید به پیگرد قانونی درصورت لغو برنامه «داکا» کرد.

جانت ناپالیتانو به خبرنگاران گفت: «درصورتی که دونالد ترامپ، برنامه مهاجرتی داکا را متوقف کند، دانشگاه کالیفرنیا وی را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.»

ایالت کالیفرنیا بالاترین میزان مهاجران مشمول طرح داکا را دارد و بنا به گفته وی اگر دانشجویان این دانشگاه بخاطر لغو قانون داکا و پیش از اتمام تحصیلاتشان مجبور به ترک خاک آمریکا شوند، دانشگاه متضرر زمان و بودجه‌ای خواهد شد که صرف این دانشجویان کرده‌ است.

وی همچنین در این گفتگو افزود:«آنها اینجا رشد و تحصیل کرده‌اند و برخی از آنان حتی به زبان کشوری که از آن آمده‌اند سخن نمی‌گویند.»

خانم ناپالیتانو، حقوقدان و سیاستمدار آمریکایی است از سال ۲۰۱۳ ریاست دانشگاه کالیفرنیا را برعهده دارد. مجله «فوربس» در سال ۲۰۱۲ وی را نهمین زن قدرتمند جهان نامید.

داکا برنامه‌ای است که به مهاجران غیرقانونی که در سنین کودکی وارد ایالات متحده آمریکا شده‌اند این امکان را فراهم می کند تا به صورت قانونی در آمریکا تحصیل و کار کنند.

دونالد ترامپ در تلاش است تا ظرف چندماه آینده این برنامه مهاجرتی را که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسید، لغو کند.

بیشتر بخوانید: تلاش ترامپ برای لغو برنامه مهاجرتی داکا

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توقف اجرای طرح داکا که از اخراج گروهی از مهاجران غیرقانونی جلوگیری می‌کرد، با واکنش‌های اعتراض‌آمیز گسترده‎‌ای روبرو شد و انتقاد سیاستمداران آمریکایی از جمله باراک اوباما را بدنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اوباما بابت توقف اجرای طرح «داکا» از ترامپ انتقاد کرد
ترامپ خطاب به مشمولان «داکا»: نگران نباشید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود