اوباما بابت توقف اجرای طرح «داکا» از ترامپ انتقاد کرد

اوباما بابت توقف اجرای طرح «داکا» از ترامپ انتقاد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توقف اجرای طرح «داکا» که از اخراج گروهی از مهاجران غیرقانونی جلوگیری می کرد، با واکنش های اعتراض آمیز گسترده ای روبرو شد.

طرح داکا از مهاجرانی که در زمان کودکی به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شده بودند، حمایت می کرد. رئیس جمهوری آمریکا شش ماه به کنگره این کشور فرصت داده است تا در مورد سرنوشت حدود ۸۰۰ هزار نفری که مشمول این طرح می شوند تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: طرح «داکا» چه بود که ترامپ آنرا لغو کرد

فلور رِیِس، یکی از مهاجرانی که مشمول طرح داکا می شد، می گوید: «نمی دانم امروز چگونه باید به خانه باز گردم و به مادرم توضیح دهم که امکان ادامه کمکم به او وجود ندارد. […] در حال حاضر ما باید بر حقمان پافشاری کنیم. باید از پاسخگویی کنگره در مورد وعده ای که به ما داده است، اطمینان حاصل کنیم.»

توقف اجرای طرح داکا که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما پایه گذاری شده بود، انتقاد وی را به دنبال داشت. او در بیانیه ای که در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشت از کنگره خواست تا از مشمولان طرح داکا حمایت کند.

To target hopeful young strivers who grew up here is wrong, because they’ve done nothing wrong. My statement: https://t.co/TCxZdld7L4

— Barack Obama (@BarackObama) September 5, 2017

دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت عدم قانونگذاری کنگره در مورد مهاجرانی که مشمول طرح داکا می شدند، این موضوع را بار دیگر در پایان مهلت شش ماهه مورد بررسی قرار خواهد داد.

Congress now has 6 months to legalize DACA (something the Obama Administration was unable to do). If they can’t, I will revisit this issue!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 6, 2017

به دنبال تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، لیندسی گراهَم، سناتور جمهوریخواه و دیک دوربین، سناتور دموکرات خواستار قانونگذاری سریع کنگره برای اعطای «وضعیت قانونی» مشخص به صدهاهزار مهاجری شدند که در کودکی وارد آمریکا شده اند.

Sen. Lindsey Graham: “You should want [DREAMers] to stay. They’re great kids. They’re working, they’re productive. This is a win-win.” pic.twitter.com/Jtvc9J3CoG

— CBS News (@CBSNews) September 5, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح «داکا» چه بود که ترامپ آنرا لغو کرد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟