ایران خواستار انجام آزمایش دوپینگ از بازیکنان ایران و سوریه شد

ایران خواستار انجام آزمایش دوپینگ از بازیکنان ایران و سوریه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با توجه به نتایج شگفت‌انگیز تیم سوریه در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در خصوص تست کنترل دوپینگ برای بازی ایران و سوریه صادر کرد.

در اطلاعیه سایت رسمی فدراسیون فوتیال آمده است: «دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و سوریه در روز ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود که فدراسیون ج.ا.ا. ایران در زمان مقتضی درخواست تست کنترل دوپینگ برای بازی ایران مقابل سوریه را برای فیفا ارسال کرد.»

این بازی عصر سه‌شنبه ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد. این آخرین بازی ایران در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی روسیه خواهد بود.

این مسابقه که در ورزشگاه آزادی برگزار و توسط داوران ژاپنی قضاوت می شود، برای فوتبالیست‌های هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

صعود دو تیم ایران و ژاپن به جام جهانی روسیه قطعی است و پس از رقابت‌های روز سه‌شنبه، دو نمایندۀ دیگر قاره آسیا نیز مشخص خواهند شد و بر این اساس، سه تیم کره جنوبی، سوریه و ازبکستان که به ترتیب در جایگاههای دوم تا چهارم قرار دارند، برای صعود مستقیم به جام جهانی به میدان می روند.

رقابت‌های این مرحله در حالی رو به پایان است که سوریه به تیم شگفتی ساز این دوره از مسابقات تبدیل شده است.

فوتبالیست‌های تیم ملی این کشور جنگ زده که در ابتدای رقابت‌ها بخت زیادی برای صعود نداشتند اکنون با برتری ۳-۱ مقابل تیم قطر (که پنجشنبه گذشته در زمین مالزی به دست آمد) توانسته‌اند بالاتر از تیم‌های چین، قطر و ازبکستان قرار بگیرند و پس از ایران و کره جنوبی، جایگاه سوم گروه یک را از آن خود کنند.

ایران هم اکنون ۲۱ امتیازی و کره جنوبی ۱۴ امتیازی است؛ سوریه نیز از ۹ بازی ۱۲ امتیاز به دست آورده است. حال سوری‌ها سعی دارند از فرصتی که به دست آمده نهایت بهره را ببرند و برای صعود مستقیم یا حضور در پلی آف، در روز پایانی رقابت‌های مقدماتی با انگیزه بیشتری وارد میدان شوند تا به آرزوی حضور در جام جهانی دست یابند.

روز سه‌شنبه همچنین دو تیم ازبکستان و کره جنوبی در ساعت ۱۷ در تاشکند مقابل یکدیگر حاضر خواهند شد.

در صورت پیروزی سوری‌ها مقابل ایران یعنی تیم نخست آسیا و پیروزی ازبکستان مقابل کره جنوبی، سوری‌ها راهی جام جهانی خواهند شد.

پیروزی سوریه مقابل ایران و تساوی دو تیم کره جنوبی و ازبکستان نیز باعث می‌شود که سوری‌ها به عنوان تیم دوم، راهی جام جهانی روسیه شوند.

اما اگر به هر دلیلی سوری‌ها در جدول سوم شوند، آنگاه باید شانس خود را در دیدارهای پلی آف امتحان کنند.

غایب تیم سوریه در دیدار روز سه شنبه عمر میدانی، مدافع تاثیرگذار این تیم است که به دلیل آسیب دیدگی در بازی مقابل قطر، برای معالجه راهی امارات شد. اما در مقابل، احمد صالح، کاپیتان تیم ملی سوریه که در دیدار با قطر غایب بود در دیدار مقابل ایران حضور خواهد داشت. عمر سوما، مهاجم صاحب نام الاهلی عربستان نیز در این بازی شرکت دارد.

اگرچه صعود ایران به جام جهانی نهایی شده، اما پیروزی ایران در این مسابقه برای تیم و کی روش، سرمربی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

تا کنون در دیدارهای انتخابی جام جهانی، هیچ گلی وارد دروازه ایران نشده است و در این زمینه ایران رکورددار است و سعی دارد این رکورد را همچنان حفظ کند.

دیگر اینکه، این بیست پنجمین مسابقۀ دو تیم ملی ایران و سوریه تا کنون محسوب می شود که در ۱۳ بازی آن، ایران پیروز بوده و ۱۰ بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است و تنها باخت مقابل سوری‌ها نیز به ۳۴ سال پیش برمی گردد.

تیم سوریه همچنین از مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی تا کنون، ۵ بار مقابل تیم ایران حاضر شده است و در این مدت هرگز نتوانسته گلی را وارد دروازه ایران کند. در این پنج بازی، ایران سه بار با نتایج ۲-صفر برنده شده و دو بار هم مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است. به همین دلیل شکست دادن ایرانی‌ها، برای سوری ها یک پیروزی تاریخی محسوب می شود.

ایران تاکنون در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ۱۷ بازی خود، ۱۲ برد و ۵ مساوی داشته است و در صورت تکرار پیروزی‌هایش مقابل تیم سوریه در مسابقه سه‌شنبه، به قهرمان قاره در مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی تبدیل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران خواستار انجام آزمایش دوپینگ از بازیکنان ایران و سوریه شد

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

اسکای نیوز: ایران برای جنگ روسیه در اوکراین پهپاد انتحاری جدید «شاهد ۱۰۷» ساخته است