صدراعظم آلمان: با برگزاری جام جهانی در قطر مخالفم

صدراعظم آلمان: با برگزاری جام جهانی در قطر مخالفم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مارتین شولتز، رقیب انتخاباتی وی از حزب سوسیال دموکرات با برگزاری جام جهانی فوتبالِ سال ۲۰۲۲ در قطر مخالفت کردند.

در جریان مناظره انتخاباتی یکشنبه شب بین رهبران دو حزب اصلی آلمان، از صدراعظم این کشور پرسیده شد آیا با برگزاری جام جهانی در قطر موافق است یا خیر. آنگلا مرکل در پاسخ اظهار داشت: «خیر، ایده چندان مناسبی نبود.»

مارتین شولتز، رئیس پیشین پارلمان اروپا و رقیب انتخاباتی آنگلا مرکل نیز در این مناظره با برگزاری مهمترین مسابقات ورزش فوتبال در قطر مخالفت کرد.

Merkel: I don’t like that the 2022 World Cup is in Qatar. pic.twitter.com/yQKAqHL9CE

— dwnews (@dwnews) September 3, 2017

قرار است مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۲ (آذر ماه سال ۱۴۰۱ شمسی) در قطر برگزار شود.

قطر از سوی گروههای مدافع حقوق بشر برای نحوه برخورد با کارگران مهاجر در این کشور که نقش مهمی در ساخت ورزشگاه ها و زیرساختهای مورد نیاز برای جام جهانی دارند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالیست که این کشور از روز پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین مورد تحریم قرار گرفته است. این کشورها قطر را به «حمایت از تروریسم» و «بی ثبات کردن منطقه» متهم کرده‌اند.

اعطای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر از همان ابتدا با ابهامات و ادعاهایی در مورد بروز تخلف همراه بود. فیفا این دو کشور را در سال ۲۰۱۰ به میزبانی مسابقات جام جهانی برگزید. در نهایت فیفا در سال ۲۰۱۴ پس از تحقیق در مورد ادعاهای مطرح شده با انتشار گزارشی ۴۲ صفحه ای قطر و روسیه را از اتهام پرداخت رشوه برای دریافت میزبانی جام جهانی مبرا دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند

زنان در قطر، رهبر تحول در نوآوری دیجیتال، پایداری و مُد