واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در داراب؛ ۱۲ کشته، ۳۵ زخمی

واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در داراب؛ ۱۲ کشته، ۳۵ زخمی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهرستان داراب استان فارس دست‌کم ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۵ تن زخمی شدند.حال ۱۳ نفر از مجروحان وخیم است.

به گزراش خبرگزاری ایسنا یکی از جانباختگان سرپرست گروه و بقیه دانش‌آموز بوده‌اند. از میان مجروحان دو نفر قطع نخاع و دو تن نیز قطع عضو شده‌اند. پنج تن نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

تعدادی از مجروحان به شیراز منتقل شده اند. به گفته معاون سازمان اورژانس کشور برخی از اجساد به دلیل شدت آسیب قابل شناسایی نیستند.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران با ارسال پیامی این به بازماندگان قربانیان و «جامعه فرهنگیان» تسلیت گفت. وی همچنین در راس هیاتی عازم محل حادثه شد.

پدرانه باخانواده هاي داغ دار همدردم.همان ساعات اولیه دستورات لازم براي بررسي وپيگيري سريع وضعيت دانش آموزان هرمزگان رادادم وبه داراب مي روم.

— سيدمحمد بطحايي (@sm_bathaei) 1 septembre 2017

این اتوبوس حامل ۴۲ دانش‌آموز و دو سرپرست بود که برای اردوی فرزانگان عازم شیراز بود. اتوبوس در ساعت ۲۳ پنجشنبه شب از استان هرمزگان به سمت شیراز حرکت کرد و حدود ساعت ۴ بامداد جمعه در میانه راه واژگون شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیر کل بحران استانداری فارس دلیل احتمالی حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه سطح ایمنی جاده‌های کشور پایین است وعده داد که مجلس در این پرونده وارد شود و آن‌را پیگیری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد