گردشگران در دوره آموزشی نظامی اسرائیلی به اهداف فلسطینی شلیک می کنند

گردشگران در دوره آموزشی نظامی اسرائیلی به اهداف فلسطینی شلیک می کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

کمپ آموزش نظامی یک شرکت اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن، دوره هایی برای گردشگران خارجی برگزار می کند تا به اهداف شبیه سازی شده فلسطینی که مربیان این کمپ آنها را «تروریست» خطاب می کنند، شلیک کنند.

نزدیک به بیست توریست یهودی که از آمریکای جنوبی برای بازدید از کرانه باختری سفر کرده بودند در یک دوره «ضد تروریسم» که توسط سربازان سابق اسرائیلی برگزار می شود شرکت کردند.

#Israel firm offers ‘anti-terrorism’ adventure to tourists https://t.co/qXosIURrG2pic.twitter.com/syTZZfiQCD

— Therkut (@therkut1) August 16, 2017

در این دوره آموزشی که در کمپی نظامی برگزار می شود، به گردشگران آموزش داده می شود که چگونه باید شلیک کنند و یا در مواقع خطر از خود دفاع کنند.

یکی از مربیان این مرکز هدف این دوره را دفاع در مقابل تروریسم می خواند. گرچه ممکن است برای بعضی از افراد این برنامه هیجان انگیز و یا آموزنده باشد اما برخی آن را توهین آمیز می دانند ومی گویند که نوعی سواستفاده اسرائیل برای ایجاد ترس علیه فلسطینیان و متهم کردن آنان به تروریسم است.

شرکت ترتیب دهنده این برنامه، کالیبر سه نام دارد و این دوره را در کمپی در شهرک یهودی نشین افرات در منطقه شهرهای عرب نشین کرانه باختری رود اردن برگزار می کند.

این اردوگاه آموزشی از سال ۲۰۰۳ با هدف آموزش نیروهای امنیتی یا بادیگارهای ویژه تاسیس شده است. این مجموعه از سال ۲۰۱۳ به جاذبه توریستی تبدیل شده و گردشگران با هزینه کمی بیشتر از ۱۰۰ دلار در آن شرکت می کنند.

Israeli firm offers ‘anti-terrorism’ adventure to tourists https://t.co/c80EDSRgndpic.twitter.com/3fka1GbK6E

— Times LIVE (@TimesLIVE) August 16, 2017

مربیان این کمپ نظامی به گردشگران آموزش می دهد که چگونه از اسلحه استفاده کنند. این افراد گاهی در مسابقات پینت بال شرکت می کنند و یا به آنها روش های دفاع شخصی آموزش داده می شود.

در این کلاس ها تروریست ها که ملبس به چفیه عربی فلسطینیان هستند، الله اکبر گویان به سمت مردم حمله می کنند. مربیان با برنامه ریزی یک سناریوی شبیه سازی شده در بازار و مکانهای دیگر به اهداف مشخص (فلسطینیان) شلیک می کنند.

یک معلم فلسطینی که در روستایی در همسایگی این اردوگاه ساکن است، این دوره ها را تبلیغاتی و باعث ترس از فلسطینیان می دانند. او می گوید: «کسانی که این دوره را تدارک دیده اند باعث ایجاد ترس از فلسطینیان در میان توریست ها می شوند. تا زمانی که به کشورهای خود باز می گدند این ترس را به دیگران منتقل کنند.»

شرکت کالیبر سه ادعا می کند که تنها در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۵۰۰ گردشگر آمریکایی، چینی، کانادایی، آمریکای جنوبی در این دوره ها شرکت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟

حملات اسرائیل به نوار غزه؛ آمریکا قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس را وتو کرد