مرکل کمپین انتخاباتی خود را با هشدار به صنایع خودروسازی آغاز کرد

مرکل کمپین انتخاباتی خود را با هشدار به صنایع خودروسازی آغاز کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنگلا مرکل که قصد دارد برای چهارمین بار صدر اعظم آلمان شود، روز شنبه ۱۲ اوت کارزار انتخاباتی خود را با هشدار به مدیران اجرایی صنایع خودروسازی این کشور برای احیای اعتماد جهان به این صنایع آغاز کرد.

انتخابات سراسری آلمان ۲۴ سپتامبر برگزار خواهد شد و خانم مرکل قصد دارد تا آن زمان در ۵۰ شهر این کشور ۵۰ کمپین انتخاباتی برگزار کند.

در نخستین کارزاری که حزب او یعنی حزب دمکرات مسیحی بر محور ثبات اقتصادی آلمان در شهر دورتموند برگزار کرد، آنگلا مرکل مدیران اجرایی صنایع خودروسازی کشور را به خاطر نابود کردن اعتماد عمومی به این صنعت سرزنش کرد.

خانم مرکل که در شهر دورتموند یعنی مرکز معجزه اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی دوم سخن می گفت تاکید کرد: «این تنها اعتماد است که می تواند صنعت خودروسازی ما را دوباره احیا کند و وقتی از صنعت حرف می زنم، منظورم مدیران شرکت‌هاست.»

هدف صدراعظم آلمان از تمرکز بر خودروسازی آلمان که با ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در تولید و صادرات این کشور نقش عمده ای دارد، ضمن ترغیب مدیران به نوآوری، توجه به مساله عدالت اجتماعی است که چالش اصلی او با مهمترین رقیب انتخاباتی اش یعنی مارتین شولتز از حزب سوسیال دمکرات است.

از سال ۲۰۰۵ میلادی که خانم مرکل صدر اعظم آلمان شد، تولید ناخالص این کشور رو به رشد گذاشت و بیکاری رو به کاهش نهاد، اما فاصله فقر و ثروت در حال گسترش است و دستمزدهای پایین مشکل گروههای بزرگی از مردم شاغل در این کشور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟