عفو بین‌الملل: ایتالیا شریک جرایم وحشتناک علیه پناهجویان در لیبی است

عفو بین‌الملل: ایتالیا شریک جرایم وحشتناک علیه پناهجویان در لیبی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سازمان عفو بین‌الملل ایتالیا را متهم کرد که با قوانین جدید خود، مهاجران و پناهجویان غیرقانونی را به بازداشتگاه‌های هولناک لیبی باز می‌گرداند.

اشاره عفو بین‌الملل به رای نمایندگان مجلس ایتالیا به قانونی است که دست گارد دریایی این کشور را برای ممانعت از پهلو گرفتن قایق‌های پناهجویان در سواحل این کشور و همکاری با نیروهای مرزبانی لیبی باز می‌گذارد. مجلس ایتالیا روز چهارشنبه این قانون را برای افزایش همکاری با لیبی به منظور ردیابی شناورهای حامل پناهجویان غیرقانونی تصویب کرد.

در ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از وضعیت وخیم ساکنان کمپ‌های پناهجویان آفریقایی در لیبی منتشر شده است.

هرج و مرج در لیبی؛ جهنم پناهجویان

در بخشی از بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده است:«مقام‌های ایتالیایی با این تصمیم نشان دادند که دور نگاه داشتن پناهجویان از مرزهایشان بر نجات جان انسان‌ها اولویت دارد. آسان کردن شرایط ردیابی پناهجویان و مهاجران آن‌ها را به سوی بازداشتگاه‌های لیبی باز خواهد گرداند؛ جایی که خطر جدی شکنجه، تجاوز و یا حتی قتل در انتظار پناهجویان برگشت داده شده است. با رای پارلمان، ایتالیا شریک این جرایم وحشتناک خواهد بود.»

Instead of sending ships to help refugees at sea, Italy will deploy “warships” to send them back to Libya: https://t.co/449Nb0F8O3pic.twitter.com/4Mx4pLLSer

— AmnestyInternational (@amnesty) 2 août 2017

سازمان عفو بین‌الملل از ایتالیا و دیگر کشورهای اروپا خواسته است تا توان خود را بر جستجو و نجات پناهجویان متمرکز کنند.

از زمان سقوط دولت معمر قذافی در ۶ سال پیش،‌ لیبی عملا کشوری فاقد دولت و از هم پاشیده است. بی ثباتی سیاسی و خلا قانونی، باعث شده است که خیل گسترده پناهجویان آفریقایی قربانی سوء استفاده جنسی، خشونت و قاچاق انسان باشند. کمکهای بین المللی بر اساس یک گزارش یورونیوز پناهجویان در شرایطی وحشتناک در بازداشتگاه های ویژه، بین مرگ و زندگی دست و پا می زنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هرج و مرج در لیبی؛ جهنم پناهجویان

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟