مخالفت دیوان عالی هند با سقط جنین قربانی تجاوز جنسی

مخالفت دیوان عالی هند با سقط جنین قربانی تجاوز جنسی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیوان عالی هند با صدور مجوز سقط جنین برای یک قربانی خردسال تجاوز جنسی مخالفت کرد. از بارداری این دختر ده ساله‌ که گفته می‌شود در پی تجاوز جنسی عموی خود باردار شده است، ۳۲ هفته می‌گذرد.

بارداری این دختر خردسال دو هفته پیش و در پی بروز درد در ناحیه شکم برملا شد. به گفته یک کارشناس پزشکی دستگاه قضایی هند سقط جنین در سی و دومین هفته بارداری پرخطر خواهد بود. بر اساس قوانین هند، سقط جنین پس از هفته بیستم مجاز نیست مگر آنکه پزشک سلامت مادر را تضمین کند.

پیش‌تر در ماه مه سال جاری میلادی نیز موضوع سقط جنین دختر ده ساله دیگری که قربانی تجاوز جنسی بود در رسانه‌ها سر و صدا بپا کرد. گفته می‌شود این دختر در ایالت هاریانا در شمال کشور توسط ناپدری خود هدف تجاوز جنسی قرار گرفته بود. گروهی از پزشکان در آن زمان موافقت خود را با سقط جنین پنج ماهه وی اعلام کرده بودند.

سختگیریهای قانونی علیه سقط جنین در هند از سال ۱۹۷۱ و با هدف پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی و غیربهداشتی آغاز شد تا جلوی مرگ و میر مادران را بگیرد.

این قوانین همچنین مهمترین سازوکار برای مقابله با برتری جنسیتی نوزادان در جامعه هند محسوب می‌شود که در آن بسیاری خواهان داشتن نوزاد پسر هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه فراماسونری به دلیل مخالفت گروه‌های اسلامی در سنگال لغو شد

«سلطان بخت‌آزمایی» هند به‌عنوان بزرگترین حامی احزاب سیاسی با اتهامات مالی دست و پنجه نرم می‌کند

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد