رالی راه ابریشم: ادامه پیشتازی لوب و پایان قهرمانی برای پترانسل

رالی راه ابریشم: ادامه پیشتازی لوب و پایان قهرمانی برای پترانسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در روزی که سباستین لوب سومین پیروزی مرحله ای خود را در رقابت های رالی راه ابریشم جشن گرفت، هم تیمی اش استفان پترانسل، پس از طی پنجاه کیلومتر از مسیر مرحله چهارم مسابقه، دچار سانحه…

آگهی

در روزی که سباستین لوب سومین پیروزی مرحله ای خود را در رقابت های رالی راه ابریشم جشن گرفت، هم تیمی اش استفان پترانسل، پس از طی پنجاه کیلومتر از مسیر مرحله چهارم مسابقه، دچار سانحه شد.

پترانسل، دارای سیزده قهرمانی در مسابقات رالی داکار، پس از مواجه شدن با این سانحه ۳ ساعت از جدول کلی عقب افتاد و بدین ترتیب دیگر امیدی برای کسب نخستین قهرمانی در رالی راه ابریشم نخواهد داشد.

او که سال گذشته نیز حادثه مشابهی را تجربه کرده بود، گفت: «اتفاق پارسال تکرار شد. درست با همان مانع مواجه شدم. عقب ماشین پس از سرعت زیاد بلند شد و شوک وارد کرد. در نهایت، رینگ یکی از چرخ ها شکست و با از دست رفتن تعادل دو سه بار غلط زدیم.»

این حادثه تلخ در حالی برای پترانسل اتفاق افتاد که سباستین لوب، هم تیمی اش، طولانی ترین مسیر رقابت های امسال را فتح کرد. مرحله چهارم رالی راه ابریشم از دو مسابقه ویژه به طول ۳۷۳ کیلومتر میان قوستانای و آستانه در خاک قزاقستان تشکیل شده بود.

لوب که ۹ قهرمانی جهان را در کارنامه دارد اینک با یک ساعت اختلاف بالاتر از سیریل دپره فرانسوی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها در صدر جدول کلی قرار گرفته است.

در بخش کامیون نیز بدشانسی گریبان مارتین واندن برینک را گرفت. راننده هلندی تیم رنو به دلیل آتش سوزی در خودوراش درمیان استپ های قزاقستان سه ساعت از جدول کلی رقابت ها عقب افتاد.

فاتح بخش کامیون در این مرحله مارتین کولومی، راننده جمهوری چک از تیم تاترا بود. کولومی در جدول کلی مسابقات نیز با یازده دقیقه اختلاف بالاتر از ژرالد دی روی هلندی از تیم اویکو در صدر قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی نوویل در مسابقات رالیِ کاتالونیا؛ اوژیه صدرنشین باقی ماند

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

رالی مراکش؛ ناکامی بزرگ العطیه و پترانسل در مرحله چهارم