سیگار در کدام کشور اروپایی گران‌تر است؟

سیگار در کدام کشور اروپایی گران‌تر است؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در نخستین سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد قیمت هر پاکت [۲۰ تایی] سیگار در یک فرآیند چند ساله به ۱۰ یورو افزایش پیدا می‌کند.

هم‌اکنون در فرانسه قیمت یک پاکت سیگار نرمال (۲۰ تایی) بین ۶ تا ۷/۵ یورو است. بسیاری از کشورهای اروپایی برای تشویق شهروندان به ترک سیگار یا اصولا سیگاری نشدن، مالیات‌های شدیدی بر این کالای مضر وضع می‌کنند. اینگونه مالیات‌ها از مصرف‌ کنندگان نوشیدنی‌های الکلی و بازی‌های شانسی (قمار) هم گرفته می‌شود.

یکی از دغدغه‌های سیگاری‌های اروپا، خرید ارزان‌تر سیگار در کشورهای دیگر به‌ ویژه در فصل تابستان و تعطیلات است. بسیاری از مسافران کشورهای اروپای غربی و شمالی در فصل تابستان و هنگام مسافرت به جنوب و شرق اروپا سیگار ارزان برای خود و حتی دوستانش می‌خرند.

براساس آخرین آمارها، یک پاکت سیگار در نروژ به بهای معادل ۱۱/۲۱ یورو فروخته می‌شود و به این ترتیب، این کشور اروپای شمالی، گران‌ترین کشور برای سیگاری‌ها است. ایسلند و بریتانیا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در برابر قیمت یک پاکت سیگار در اوکراین تنها معادل ۸۸ سنت (سانتیم) است. پس از اوکراین، قزاقستان و ارمنستان ارزان‌ترین کشورها برای سیگاری‌ها به شمار می‌روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال عکس «دزدی» روی پاکت‌های سیگار در اروپا و تقاضای غرامت صد میلیونی

سیگاری «دست سوم»؛ خطری پنهان در کمین کودکان و بزرگسالان

بنای «طاق پیروزی» شهر پاریس برای افزایش آگاهی‌ها درباره سرطان پستان «صورتی» شد