تحریم کنندگان قطر: پاسخ دوحه به درخواستها منفی بود، تحریم ادامه می یابد

تحریم کنندگان قطر: پاسخ دوحه به درخواستها منفی بود، تحریم ادامه می یابد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزرای خارجه کشورهای عربی تحریم کننده قطر با صدور بیانیه ای ضمن ابراز «ناامیدی» از پاسخ «منفی» دوحه به درخواست های مطرح شده از سوی این کشورها، از ادامه تحریم ها علیه قطر خبر دادند.

وزرای امور خارجه چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و پس از اتمام مهلتی که به قطر داده بودند، در قاهره گردهم آمدند.

در بیانیه چهار کشور، به جزئیات پاسخ به قطر اشاره‌ای نشده ولی عادل جبیر وزیر خارجه عربستان در جمع خبرنگاران گفته است که گام های بیشتر علیه قطر در زمانی مناسب‌تر و با توجه به قوانین بین المللی برداشته خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان همچنین بار دیگر بر مواضع قبلی این کشور نسبت به ایران پای فشرد و در حالی که اظهار امیدواری کرد که ترکیه در موضع بی طرف باقی بماند گفت «ایران دارای مقام اول در حمایت از تروریسم است و همکاری قطر با آن تنها نتیجه ای منفی برای خود قطر خواهد داشت.»

بستن شبکه الجزیره، تعطیل کردن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و کاهش روابط با ایران، از جمله شروط سیزده گانه ای است که چهار کشور عربی لغو تحریم ها علیه قطر را وابسته به اجرای آنها کرده‌اند.

یش از این چهار کشور تحریم کننده اعلام کرده بودند در صورت پاسخ منفی قطر به خواسته هایشان، راه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر جدا خواهد شد. وزیر خارجه بحرین پس از نشست قاهره گفت که تصمیم گیری برای تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری تنها از اختیارات خود شورا است.

کویت در ارتیاط با بحران موجود بین قطر و چهار کشور عربی منطقه نقش میانجی دارد و وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه تحریم چهار کشور را دشمنی آشکار با قطر دانست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران قطر، آنچه تا کنون روی داده

نشست وزرای خارجه چهار کشور عربی برای واکنش به پاسخ قطر