از محاصره کامل داعش در رقه تا سرنوشت ابوبکر بغدادی

از محاصره کامل داعش در رقه تا سرنوشت ابوبکر بغدادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه عصر پنجشنبه ۸ تیرماه اعلام کردند که نیروهای داعش در شهر رقه را به طور کامل محاصره کرده اند.

این ائتلاف که متشکل از نیروهای کرد و عرب با برخورداری از حمایت آمریکا است، می گوید آخرین حلقه محاصره داعش که در جنوب رقه است را ساعاتی قبل تکمیل کرده و هیچ امکان مانور و گریزی برای نیروهای آن باقی نمانده است.

طی چند هفته گذشته نیروهای این ائتلاف با محوریت کردها عملیات دشواری را برای عقب راندن کامل داعش از شهر رقه آغاز کردند و آمریکا نیز با تمرکز سنگین حملات هوایی در منطقه شرق و جنوب رقه به حمایت از این نیروها پرداخت.

سرنوشت ابوبکر بغدادی به روایت یکی از مسئولان سپاه قدس

از سوی دیگر علی شیرازی نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در سپاه قدس روز پنجشنبه گفت که مرگ ابوبکر بغدادی رهبر داعش قطعی است. طی یکماه گذشته این چندمین بار است که خبر کشته یا مجروح شدن رهبر داعش در جریان عملیات نظامی به گوش می رسد، اما هنوز شواهد مستندی در این باره ارائه نشده است.

پیروزی های روز پنجشنبه در شهر رقه، همزمان است با دست یافتن ارتش عراق به مسجد نور در شهر موصل و بیرون راندن نیروهای داعش از آخرین پایگاهشان در غرب این شهر. حیدر عبادی نخست وزیر عراق پیروزی این عملیات را پایان کار داعش دانسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای به کشته‌شدن رهبر داعش

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود