ادعای دختران مسلمان: در لهستان مورد آزار قرار گرفتیم

ادعای دختران مسلمان: در لهستان مورد آزار قرار گرفتیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تعدادی از دختران مسلمان که در غالب یک گروه دانش آموزی برای دیدار از موزه هولوکاست به شهر لوبلین در شرق لهستان سفر کرده بودند ادعا کردند که مورد توهین و آزار و اذیت قرار گرفته اند.

به گزارش بی بی سی جهانی به نقل از دویچلند فونک این چهار دانش آموز حجاب بر سر داشتند و می گویند که هم در موزه و هم در سطح شهر مورد توهین قرار گرفته اند.

یکی از آنها به یک رادیوی محلی آلمانی گفته است که فردی در حضور پلیس به طرفشان آب دهان انداخته اما پلیس هیچ واکنشی نشان نداده است.

یک دانش آموز دیگر گروه هنگامی که تلفنی با برادرش به زبان فارسی صحبت می کرد، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. وی گفت: «آنها به سمت من آمدند و گفتند می توانی بروی، تو مزاحم مردم اینجا می شوی. با خودم فکر کردم چرا؟ چون به فارسی صحبت می کنم و خارجی ام؟»

پلیس لوبلین با انتشار بیانیه‌ای گفت که هیچ گزارشی از اعضای گروه به پلیس نرسیده است. این بیانیه می افزاید که افراد گروه با زبان انگلیسی با دو افسر پلیس صحبت کرده اند و افراد محلی صحبت‌های آنها را طوری ترجمه کرده اند که گویی هیچ مشکلی وجود ندارد. پلیس در بخش دیگری از بیانیه تاکید کرد که مردم با لبخند و مودبانه با این گروه صحبت می کردند. همچنین بازبینی دوربین‌های مداربسته هیچ حمله یا توهینی علیه خارجی‌ها را ثبت نکرده است.

دانش آموزان اما می گویند که به صرف خارجی بودنشان یک متصدی فروشگاه از فروش آب به آنها خودداری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

عبدی و خدیر: ایران از اسلام انقلابی عبور می‌کند؛ مسلمانی ایرانیان با مسلمانی اعراب فرق دارد

آیا پارلمان اروپا پس از «قطر گیت» در آستانه مواجهه با «روسیه گیت» است؟