شمخانی: اقدامات آمریکا در سوریه بازی با آتش است

شمخانی: اقدامات آمریکا در سوریه بازی با آتش است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه به ادعای آمریکا مبنی بر احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی واکنش نشان داد.

آقای شمخانی این ادعا را «واهی» خواند و گفت طرح دوباره آن «تداوم سناریوی آمریکا برای سرپوش گذاردن بر شکست های مستمر جبهه تروریسم و مقابله با پیشروی های تعیین کننده ارتش سوریه است.» وی همچنین خواستار دخالت سازمان بین المللی منع استفاده از سلاح هسته ای به منظور راستی آزمایی ادعای واشنگتن شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش اقدامات یک جانبه آمریکا را «زیر پا گذاردن مبانی حقوق بین الملل و حاکمیت ملی سوریه» دانست و گفت: «بدون شک رفتارهای نابخردانه و ماجراجویانه امریکا در سوریه ، مصداق بارز بازی با آتش است و صحنه نظامی در این کشور، ادامه تجاوز یکطرفه امریکا به سوریه و مواجه نشدن با واکنش متقابل را تغییر خواهد داد.»

کاخ سفید روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به «مقدمه چینی بالقوه برای یک حمله شیمیایی دیگر» هشدار داد و گفت که چنین حمله ای موحب کشتار جمعی «غیرنظامیان و بویژه کودکان بی گناه» خواهد شد. مقامات ایالات متحده در این بیانیه تاکید کرده اند که در صورت استفاده از سلاح شیمیایی «حکومت اسد و ارتش او بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

دولت روسیه بلافاصله به این بیانیه واکنش نشان داد و آن را بدون دلیل مستند خواند. سخنگوی دولت روسیه نیز گفت که مسکو این ادعا را «تهدید غیرقابل قبول علیه دولت سوریه» می داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند