مستمری ملکه بریتانیا به ۸۲ میلیون پوند می رسد

مستمری ملکه بریتانیا به ۸۲ میلیون پوند می رسد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مستمری ملکه بریتانیا و خاندانش در سال جاری با افزایش چشمگیر از ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند به ۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند خواهد رسید.

رقم مستمری ملکه بریتانیا براساس سود املاک و مستغلات متعلق به خاندان سلطنتی محاسبه می شود که سال گذشته با هشت درصد افزایش به حدود ۳۲۹ میلیون پوند رسیده بود. مستمری ملکه اکنون بریتانیا ۲۵ درصد این رقم خواهد بود.

قرار است افزایش مستمری خاندان سلطنتی که به مرمت کاخ باکینگهام اختصاص یافته است طی یک بازه زمانی ده ساله ادامه یابد. به این ترتیب سیم کشی، لوله کشی و سیستم گرمایشی کاخ باکینگهام که طی شصت سال گذشته تعمیر نشده است، نوسازی خواهد شد. علاوه بر این قرار است دسترسی بازدیدکنندگان به کاخ باکینگهام بهبود یابد اما در نهایت طراحی کلی و بیرونی این کاخ با ۷۷۵ اتاق تغییری نخواهد کرد.

بنا به اعلام وزارت خزانه داری بریتانیا بودجه اختصاص یافته به این تعمیرات در راستای جلوگیری از خطر آتش سوزی و خسارت احتمالی ناشی از سیل به ساختمان و نیز مجموعه هنری سلطنتی خرج خواهد شد.

افزایش حقوق خاندان سلطنتی به دنبال موافقت دولت بریتانیا با پرداخت هزینه ۳۶۹ میلیون پوندی تعمیرات کاخ باکینگهام طی ده سال آینده صورت گرفت.

مخالفان نظام سلطنتی بریتانیا معتقدند هزینه واقعی خاندان سلطنتی برای مالیات دهندگان بریتانیایی صدها میلیون پوند است زیرا مخارج مربوط به تامین امنیت آنها بویژه در سفرها اغلب در هزینه سالانه محاسبه نمی شود. این در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد ملکه ۹۱ ساله بریتانیا همچنان از محبوبیت زیادی نزد بریتانیایی ها برخوردار است و دستکم دو سوم آنها خواستار حفظ نظام سلطنتی هستند.

We are no longer living in the Middle Ages. #UKhttps://t.co/EelrUyq5hr

— Josep Goded (@josepgoded) June 27, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها