بازداشت ۱۵ نفر در هند به دلیل شادی از پیروزی تیم کریکت پاکستان

بازداشت ۱۵ نفر در هند به دلیل شادی از پیروزی تیم کریکت پاکستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات هند ۱۵ نفر را به دلیل جشن گرفتن پیروزی تیم پاکستان در مسابقات کریکت بازداشت کردند.

این افراد که مسلمان بودند به دلیل شادمانی از پیروزی تیم پاکستان مقابل هند در فینال مسابقات قهرمانی کریکت، به اتهام تلاش برای برهم زدن نظم عمومی و ایجاد اغتشاش بازداشت شده اند.

این مردان که بین ۱۹ تا ۳۵ سال سن دارند در شهر برهانپور واقع در ایالت مادیا پرادش زندگی می کردند و در پی شکایت ساکنان محلی بازداشت شدند. شاکیان می گفتند که آنها شعارهایی در طرفداری از پاکستان سر می دادند.

رئیس پلیس شهر برهانپور می گوید: «ما شکایاتی را از فردی هندو دریافت کردیم که آنها را متهم می کرد شکست هند در مسابقات کریکت را جشن گرفته اند.» او ادامه داد که جشن آنها ساعتها طول کشیده است آنهم در روستا و منطقه‌ای حساس که ۶۰ درصد از جمعیت آن مسلمان هستند.

این پانزده نفر روز سه شنبه مقابل دادگاه حاضر و سپس به زندان منتقل شدند.

برای اتهام ایجاد آشوب در هند، مجازاتی همچون توقیف گذرنامه، عدم امکان فعالیت در مشاغل دولتی و حتی حبس ابد در نظر گرفته شده است.

دو کشور هند و پاکستان بطور تاریخی روابط تیره‌ای با یکدیگر دارند.

میلیون‌ها طرفدار کریکت در هر دو کشور مسابقات این ورزش را دنبال می کنند و در هر دو کشور نیز پیش از این به دلیل حمایت از تیم یا بازیکنان کشور مقابل بازداشتهایی وجود داشته است. از جمله در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۶۰ دانشجو در هند به دلیل جشن گرفتن پیروزی تیم پاکستان، به اتهام ایجاد آشوب بازداشت شدند. سال گذشته نیز یک مرد پاکستانی به دلیل تکان دادن پرچم هند پس از پیروزی ورزشکار محبوبش ویرات کوهلی، کاپیتان تیم ملی کریکت هند بازداشت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد

رکوردشکنی یوگاکاران همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی ورزش باستانی هند

تصاویری از تبعات طوفان «بیپَرجوی» در هندوستان