خبررسانی اتوبوسی، ابتکار تازه جوانان ونزوئلایی برای عبور از سانسور

خبررسانی اتوبوسی، ابتکار تازه جوانان ونزوئلایی برای عبور از سانسور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

گروهی از جوانان ونزوئلایی برای انتشار اخبار مرتبط با اعتراضات ضددولتی در این کشور به ابتکار تازه‌ای روی آورده‌اند.

رسانه‌های سنتی در پوشش دادن به بحران سیاسی این کشور اغلب جانب احتیاط را می‌گیرند و دسترسی نزدیک به نیمی از مردم به اینترت هم با مشکلاتی روبروست.

کلودیا لیزاردو، این بانوی ۲۹ ساله تصمیم گرفته اخبار مرتبط با رویدادهای کشورش را به شیوه‌ای کاملا مستقیم انتشار دهد. او و چهار تن از دوستانش با مسافران اتوبوس‌ها همراه می‌شوند و آنها را در جریان موضوعات مختلف قرار می‌دهند. این جوانان از میان یک قاب تلویزیونی با مخاطبانشان سخن می‌گویند.

اعضای این گروه برای کارشان منشوری تدوین کرده‌اند، از جمله اینکه در هنگام خبرپراکنی نباید هیچ نماد یا نشان سیاسی به همراه داشته باشند.

در حالیکه اتوبوس در مسیر خود پیش می‌رود، مسافران تا رسیدن به مقصد در جریان آخرین اخبار مرتبط با اعتراضات ضددولتی و همینطور آخرین تصمیمات و موضع‌گیری‌های نیکلاس مادورو،‌ رئیس‌جمهوری قرار می‌گیرند. این ابتکار راهی برای دور زدن سانسور اطلاعات محسوب می‌شود.

ماریا گابریلا فرناندز یکی از اعضای این گروه درباره فعالیتشان به آلبرتو دو فیلیپیس خبرنگار یورونیوز گفت: «ایده تلویزیون اتوبوس زاییده ضرورت خبررسانی به مردم عادی است؛ خبرهایی که از طریق رسانه‌ها منتشر نمی‌شوند. بعنوان یک شهروند عادی و همینطور یک گزارشگر دسترسی به این اطلاعات به غایت دشوار است. شایعه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و کوچه و خیابان پخش می‌شوند. ما به دنبال منبع اطلاعاتی جایگزین هستیم تا از طریق آن مردم به اخبار دسترسی داشته باشند.»

به گفته خبرنگار یورونیوز در بحران‌های جدی نظیر آنچه در ونزوئلا شاهد هستیم امروز اطلاعات نقش بسییار مهمی دارند. این گروه از طریق «تلویزیون اتوبوس» سعی دارد اطلاعات واقعی را به مردم برسانند اما تا رسیدن به هدف راه درازی باقی مانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جوانان هجده ساله اروپایی با کارت سفر، رایگان مسافرت می‌کنند»

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید