پنتاگون شمار سربازان آمریکا در افغانستان را تعیین می کند

پنتاگون شمار سربازان آمریکا در افغانستان را تعیین می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اختیار تعیین شمار سربازان این کشور در افغانستان را به جیمز مَتیس، وزیر دفاع ایالات متحده واگذار کرده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، با اعلام این خبر اعلام کرد که هنوز تصمیمی در مورد تعداد سربازان ایالات متحده در افغانستان گرفته نشده است. حدود ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی هم اکنون در افغانستان به سر می برند.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون از اظهار نظر رسمی در این مورد خودداری کرده است.

جیمز مَتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش از این از عدم توفیق ارتش افغانستان در نبرد ۱۵ ساله با طالبان با وجود حمایت آمریکا سخن گفته بود. او همچنین از قصد خود برای مقابله با قدرت گیری طالبان خبر داده بود.

مقامات سابق و کنونی آمریکا می گویند این کشور در حال بررسی اعزام ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز دیگر به افغانستان است. انتظار می رود اکثر این سربازان مامور حمایت و آموزش نیروهای ارتش افغانستان شوند.

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در افغانستان چهار ماه پیش از لزوم اعزام «چند هزار» سرباز دیگر به افغانستان سخن گفته بود.

پیش بینی می شود با افزایش شمار سربازان آمریکایی برخی از راهبردهای نظامی ایالات متحده نیز تغییر کند. بنا به گزارشها تفویض اختیار بیشتر به نیروهای آمریکایی در افغانستان و اتخاذ رویکردی با جنبه تهاجمی بیشتر در قبال جنگجویان طالبان از جمله این تغییرات خواهد بود.

ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ و در زمان اوج مداخله نظامی خود در افغانستان بیش از ۱۰۰ هزار سرباز به این کشور اعزام کرده بود. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۳۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شده اند. علاوه بر این بیش از ۱۷ هزار نیروی آمریکایی نیز در این کشور مجروح شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد