استرالیا به پناهجویان ساکن جزیره مانوس غرامت می پردازد

استرالیا به پناهجویان ساکن جزیره مانوس غرامت می پردازد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نزدیک به دو هزار تَن از پناهجویانی که دولت استرالیا بیش از دو سال آنها را در پاپوآ گینه نو اسکان داده بود، حدود ۵۳ میلیون دلار غرامت دریافت خواهند کرد.

پرداخت غرامت به بیش از ۱۹۰۰ پناهجو توسط دولت استرالیا در قبال صرف نظر آنها از شکایت حقوقی علیه کانبرا صورت خواهد گرفت.

این پناهجویان علیه دولت استرالیا و دو شرکت پیمانکاری که وظیفه اداره یکی از دو مرکز نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس را برعهده داشتند، اقامه دعوی کرده بودند. دولت استرالیا و این دو شرکت پیمانکار به طور مشترک به پناهجویان غرامت خواهند پرداخت.

پناهجویانی که علیه دولت استرالیا شکایت کرده بودند در فاصله بین ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ در اردوگاه تحت نظر دولت استرالیا اسکان یافته بودند.

غرامت ۵۳ میلیون دلاری قرار است بین پناهجویان براساس مدت اسکان آنها در این مرکز تقسیم شود.

دولت استرالیا ضمن تائید توافق حاصل شده از آن به عنوان راه حلی برای جلوگیری از اسراف در دارایی مالیات دهندگان استرالیایی یاد کرد.

وضعیت نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس به دلیل شرایط زندگی دشوار و نقض نظام مند حقوق ساکنان آن مورد انتقاد مستمر نهادهای سازمان ملل متحد و گروههای مدافع حقوق بشر قرار دارد.

سازمان عفو بین الملل در واکنش به موافقت دولت استرالیا با پرداخت غرامت به پناهجویان اردوگاه مانوس ابراز امیدواری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در رویکرد کانبرا در قبال پناهجویان باشد. به گفته این سازمان این توافق تاثیری آنی بر شرایط زندگی و نگهداری پناهجویان در مانوس نخواهد گذاشت.

The #Manus settlement is a major crack in the Australian Government’s crumbling system of abuse and must be a turning point.

— Amnesty Australia (@amnestyOz) June 14, 2017

This deal does not change the immediate situation for the people trapped offshore. Now is the time to bring them to safety #Manus

— Amnesty Australia (@amnestyOz) June 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه بحرین بیش از ۱۵۰۰ زندانی را در چهارچوب «بزرگترین عفو سال‌های اخیر» بخشید

اعدام ۸۵۳ نفر در سال ۲۰۲۳؛ عفو بین‌الملل: چوبه دار ابزار حکومت ایران برای سرکوب و ارعاب است

عفو بین‌الملل: اسرائیل و جهاد اسلامی فلسطین به ارتکاب احتمالی جنایت جنگی متهم هستند