ظریف: می دانیم عربستان در ترویج تروریسم در ایران فعال است

ظریف: می دانیم عربستان در ترویج تروریسم در ایران فعال است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد جواد ظریف می گوید؛ اطلاعاتی داریم که بر اساس آن عربستان سعودی فعالانه در ترویج تروریسم در مرزهای شرقی و غربی ایران مشارکت دارد.

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در مجمع اسلو به نروژ سفر کرده است، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ایران گفته عربستان پشت حملات تروریستی است؟ گفت: «مسئولان عربستان علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می بریم که این یک تهدید مستقیم است، همان روز حمله تروریستی وزیر خارجه عربستان توییت کرد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی تاکید کرد: سیاست خارجی ما واضح است، از ۱۹۸۶ مسوولان ما خواستند و گفتند دنبال امنیت منطقه ای هستند. ما امن ترین کشور در منطقه هستیم و مردم ما بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند.
وزیر امورخارجه گفت: ما می خواهیم همسایگان حتی عربستان و قطر امن باشند، ما احتیاج به امنیت داریم و همسایگانی می خواهیم که امنیت داشته باشند .

موگرینی: مطمئنم که آمریکا به برجام پایبند می‌ماند

فدریکا موگرینی، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت که مطمئن است که آمریکا به رغم اعتراضی که دارد، به روند توافق هسته ای با ایران پایبند خواهد بود.

وی تصریح کرد: «مطمئنم که بازنگری (برجام) در آمریکا به تصمیمی خردمندانه، یعنی حفظ آنچه در جریان است منجر خواهد شد.»

وی همچنین افزود: «به هر روی اتحادیه اروپا تضمین می کند که برجام حفظ خواهد شد و ما به آن پایبند خواهیم ماند. سیاست ما مبنی بر تعهد در برابر ایران ادامه خواهد یافت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف: اگر عربستان آماده مذاکره باشد، ما هم آماده‌ایم

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد