شناسایی فرمانده حملات تهران و بازداشت ۶ مظنون در استان کردستان

شناسایی فرمانده حملات تهران و بازداشت ۶ مظنون در استان کردستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد که عوامل و فرمانده حملات روز چهارشنبه در تهران شناسایی شده‌اند.

محمود علوی گفت: «حتی فرماندهی این تیم نیز اخیرا رصد شده و به سزای اعمالش رسید.» وی تاکید کرد: «با اطمینان خاطر می‌گوییم که تیم‌شان منهدم شده و بقایایی از این تیم تروریستی در کشور باقی نمانده است.»

وزیر اطلاعات به همراه عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی مجلس درباره با حملات تهران به نمایندگان گزارش دادند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این جلسه گفت: «تمهیداتی برای جلوگیری از این‌گونه وقایع اندیشیده شده که باید ادامه یابد.»

همزمان رسانه‌های ایران از بازداشت ۶ فرد مرتبط با حملات روز چهارشنبه در استان کردستان خبر دادند.

علی اکبر گروسی، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان به خبرگزاری تسنیم گفت که بازداشت‌شدگان «ارتباط قطعی» با عوامل حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران داشتند. هنوز مشخص نیست که این افراد در کدام شهرها بازداشت شده و هویت آنان نیز اعلام نشده است.

همچنین وزیر اطلاعات درباره عاملان حملات تهران گفت: «بقایایی از این تیم تروریستی در کشور باقی نمانده است» با این حال مقام قضایی استان کردستان خاطرنشان کرده که تعدادی دیگری نیز در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند و بزودی دستگیر خواهند شد.

گروه اسلامگرای افراطی «دولت اسلامی» مشهور به داعش، مسئولیت ۲ حمله روز چهارشنبه در محل ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقبره روح الله خمینی در تهران را برعهده گرفت. این حملات ۱۷ کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشت.

تصویر ۱۵ تن از جان‌باختگان

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

متهم ردیف دوم حملات تهران: اگر برادرم بین آن‌ها نبود هیچ وقت این کار را نمی‌کردم

کشف خودروی عاملان حملات تهران و بازداشت ۷ مظنون در فردیس

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود