تیراندازی پلیس فرانسه در کلیسای نوتردام پاریس به مرد مهاجم

تیراندازی پلیس فرانسه در کلیسای نوتردام پاریس به مرد مهاجم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فردی با سلاح سرد در پاریس به یک مامور پلیس حمله و او را زخمی کرد. این حادثه عصر سه شنبه در محوطه کلیسای نوتردام در پایتخت فرانسه روی داد. در پی آن نیروهای پلیس با شلیک به فرد مهاجم وی را زخمی و بازداشت کردند.

به گفته جرار کلمب، وزیر کشور فرانسه، مهاجم دانشجوی ۴۰ ساله الجزایری تبار است که مسلح به دو چاقو و یک چکش بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا این حمله تروریستی بوده است یا نه.

Gérard Collomb : “L’agresseur a crié au moment où il frappait le policier ‘C’est pour la Syrie’” pic.twitter.com/8g1EpPkLgh

— BFMTV (@BFMTV) 6 juin 2017

مامور پلیس ۲۲ ساله که از ناحیه گردن آسیب دیده در بیمارستان بستری است اما تهدیدی متوجه جان او نیست. در پی این حادثه پلیس به سرعت وارد عمل شد و با محاصره محل حادثه اوضاع را تحت کنترل گرفت. پلیس از ساکنان پاریس و گردشگران خواست تا از محل وقوع این حادثه فاصله بگیرند.

Shooting incident in Paris

به گفته وزیر کشور فرانسه مهاجم در لحظه حمله فریاد زده که «به خاطر سوریه» به چنین اقدامی دست می زند. به گزارش خبرگزاری فرانسه مهاجم که به تنهایی دست به این حمله زده بود خود را سرباز خلیفه معرفی کرده بدون آنکه نامی از داعش برده باشد. مهاجم برای دستگاه امنیتی و اطلاعاتی فرانسه چهره‌ شناخته شده‌ای نبوده با این حال تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

در لحظه وقوع این حمله ۹۰۰ نفر در کلیسای نوتردام حضور داشتند. در پی آن تخلیه کلیسا آغاز شد و پس از ساعتی پایان یافت. در همین حال برخی از ایستگاه‌های مترو در نزدیکی این کلیسا هم موقتا تعطیل شدند.

le_Parisien</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/NotreDame?src=hash">#NotreDame</a> <a href="https://t.co/hQKva56SXl">pic.twitter.com/hQKva56SXl</a></p>— Seb Parisot (smpsbh) 6 juin 2017

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه از پلیس به خاطر سرعت عمل در مورد این حادثه تقدیر و تشکر کرد.

Tout mon soutien au policier attaqué devant #NotreDame. Merci à nos forces de l’ordre et militaires, en première ligne face au terrorisme.

— Edouard Philippe (@EPhilippePM) 6 juin 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین شب ناآرامی‌ها در شهر نانت فرانسه؛ معترضان چهل خودرو را آتش زدند

معترضان به قتل یک جوان توسط پلیس در فرانسه ده‌ها خودرو را به آتش کشیدند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت