پوتین: روسیه در سطح دولتی حمله سایبری نمی کند

پوتین: روسیه در سطح دولتی حمله سایبری نمی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست سن پترزبورگ سخنرانی کرد و گفت که روسیه نقطه نظرات مشترکی برای حل بحران سوریه با ترکیه دارد. وی همچنین اعلام کرد که روسیه برای مقابله با گروه های افراطی آماده است موشک‌های اس ۴۰۰ به دولت ترکیه بدهد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت کشورش در سطح دولتی اقدام به حملات سایبری نمی کند و برای مقابله با چنین حملاتی تلاش می‌کند. وی گفت که هیچ هکری نمی تواند به طور جدی تاثیری روی مبارزات انتخاباتی بگذارد.

او در ارتباط با ادامه ادعاها در باره نقش داشتن روسیه در هک‌های مرتبط با انتخابات آمریکا گفت برخی افراد وطن پرست ممکن است بخواهند به کسانی که به کشورشان تهمت می‌زنند واکنش نشان دهند. ولادیمیر پوتین حمایت دولت روسیه ازهکرها در جریان انتخابات آمریکا و یا انتخابات فرانسه را رد کرد.

ولادیمیر پوتین از سامانه «ضد موشکی» ایالات متحده در آلاسکا و کره جنوبی به عنوان چالشی اساسی برای روسیه نام برد. رئیس جمهوری روسیه البته نگفت که آیا قصد استقرار سامانه‌های موشکی برای مقابله را دارد یا نه. در نشست اقتصادی سنپترزبورگ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و کریستیان کرن، صدراعظم اتریش نیز حضور دارند. رئیس جمهوری روسیه درباره تحریمهایی که در دو سال اخیر از سوی کشورهای غربی علیه روسیه به اجرا گذاشته شده است گفت که این تحریمها ناکارآمد بوده اند و تنها اجازه داده اند تا روسیه ارتباط تجاری خود را با دیگر نقاط جهان از جمله آسیا افزایش دهد. وی همچنین از گرایشهای روسیه هراسی در جهان انتقاد کرد و گفت اگر در برخی کشورهای غربی تصور غلطی از دولت روسیه وجود دارد تنها دلیل این است که آنها درک درستی از دفاع این کشور از منافع ملی خود ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند