عملیات نیروهای عراقی برای بیرون راندن داعش از غرب موصل

عملیات نیروهای عراقی برای بیرون راندن داعش از غرب موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروهای عراقی عملیات بازپسگیری منطقه «العدنانیه» شهر موصل از داعش را آغاز کردند. این آخرین منطقه تحت محاصره نیروهای داعش در غرب این شهر است.

به گفته خبرگزاری فارس پیش‌تر نیروهای بسیج مردمی کنترل جاده میان العدنانیه و البعاج را در اختیار گرفته بودند.

عملیات نظامی برای بیرون راندن نیروهای داعش از این شهر از اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده و مقامات نظامی عراق می گویند تا که تا کنون موفق شده اند ۹۰ درصد از شهر را آزاد کنند. با این وجود هنوز بخش هایی در غرب موصل در اختیار گروه داعش است و نبرد برای آزادی کامل شهر با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف ادامه دارد.

مناطق تحت اشغال داعش در بخش قدیمی شهر است و به دلیل خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ، تراکم بالای جمعیت غیرنظامی و نیز وجود خودروی بمب‌گذاری شده متعدد پیش‌روی نیروهای عراقی در این بخش با کندی روبرو شده است.

همزمان وزارت کشور عراق برای رسیدگی به گزارش‌هایی درباره خشونت، شکنجه و اعدام خودسرانه زندانیان و مظنونان به همکاری با داعش هیات ویژه را به موصل اعزام کرد. پیش‌تر نشریه اشپیگل آلمان و تلویزیون ای.بی.سی آمریکا با انتشار مدارک، عکس‌ و فیلم‌هایی از شکنجه زندانیان نیروهای عراقی را متهم کرده بودند که پس از ورود به شهر موصل دست به خشونت زده اند.

این افشاگری می تواند پیروزی‌های بغداد و ائتلاف بین المللی در موصل را زیر سوال ببرد. نیروهای ائتلاف از نبرد موصل به عنوان یک «جنگ نمونه» یاد می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند