نخست‌وزیر بریتانیا هویت بمب‌گذار منچستر را تائید کرد

نخست‌وزیر بریتانیا هویت بمب‌گذار منچستر را تائید کرد
Copyright 
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

نخست وزیر بریتانیا که پیش‌تر گفته بود هویت عامل بمبگذاری منچستر بر دستگاه‌ امنیتی این کشور پوشیده نیست سرانجام به نقل از پلیس نام بمبگذار انتحاری ۲۲ ساله را تائید کرد. در حالی که دولت بریتانیا هشدار تهدیدات تروریستی را به بالاترین سطح افزایش داده است، ترزا می از ادامه تحقیق درخصوص بزرگ‌ترین حادثه تروریستی از سال ۲۰۰۵ میلادی در خاک این کشور خبر می‌دهد.

سلمان رمضان عبیدی، متولد و بزرگ شده شهری بود که تصمیم گرفت دوشنبه شب در آن با انفجار بمب، جان خود و ۲۲ تن دیگر را بگیرد و ۵۹ مجروج برجا بگذارد. حال ۲۰ تن از مجروحان وخیم گزارش می‌شود.

ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی با بیان این‌که حوادث تروریستی نوامبر فرانسه می‌توانست در بریتانیا اتفاق بیافتد گفت که «بدون شک» عامل حمله به سوریه سفر کرده بوده است.

ساعاتی پس از بمبگذاری در سالن کنسرت آرنا و انتشار خبری که باری دیگر شهروندان اروپا در شوک فرو برد، مظنونی ۲۳ ساله در همین رابطه بازداشت شد و گروه «دولت اسلامی» مشهور به داعش نیز مسوولیت آن را برعهده گرفت.

The moment counter terrorism officers raid the #ManchesterAttack suspect’s home, approaching from the side before blasting the door away pic.twitter.com/Oe1hkh2vE8

— Sky News (@SkyNews) May 24, 2017

در حالی هواداران داعش در شبکه‌های اجتماعی از کشتار کودکان و نوجوانان ابراز شادی می‌کردند، شماری داوطلب اهدای خون و عده‌ای دیگر هم در جستجوی بستگان مفقودشان بودند. تاکنون نام چهار مقتول اعلام شده که یکی از آنان ۸ ساله است.

آخرین بار ژوئن ۲۰۰۷ بود که هشدار تهدیدات تروریستی در بریتانیا به بالاترین سطح افزایش یافت. امبر راد، وزیر کشور احتمال داده که بمبگذاری آرنا به تنهایی توسط بمبگذار صورت نگرفته باشد.

از سویی دیگر بعدازظهر سه‌شنبه گروهی از شهروندان برای مقابله با گسترش سایه هراس بر سر منچستر با پیام همبستگی به میدان آلبرت در مرکز شهر آمدند.

تصویر شماری از جان‌باختگان

These are the victims of the #Manchester concert attack https://t.co/fmFCh6njdcpic.twitter.com/ytlSCslX5B

— BuzzFeed UK (@BuzzFeedUK) May 24, 2017

The tragic faces of the #Manchester terror victims we know about so far https://t.co/j3MlWQ8nRxpic.twitter.com/FQIQXpUo5G

— The Sun (@TheSun) May 24, 2017

Who are the victims of the Manchester terror attack? #ManchesterBombinghttps://t.co/PN71YjlDUEpic.twitter.com/hqORKN4hIB

— Daily Express (@Daily_Express) May 24, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنژامن مندی از دو اتهام تجاوز و اقدام به تجاوز جنسی تبرئه شد

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است