پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به انتقادات حسن روحانی در مناظره انتخاباتی

پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به انتقادات حسن روحانی در مناظره انتخاباتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در جمعی از خبرنگاران با انتقاد از صحبت های برخی از نامزدها در مناظره های انتخاباتی گفت «پاسخ لازم و قاطع در زمان خود داده خواهد شد و در فضای فعلی انتخابات برای اینکه مسائلی پیش نیاید دم فرو بسته‌ایم.»

با اینحال وی به طور غیر مستقیم به برخی از سخنان انتقادآمیز حسن روحانی نسبت به عملکرد خشونت آمیز قوه قضائیه در برخی از تجمع ها و مناظره های انتخاباتی، واکنش نشان داد.

آقای روحانی از جمله هفته گذشته در همدان گفت: «ملت ما در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد خشونت را قبول ندارد. اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.»

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مضمون این سخنان و در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفت: «قوه قضائیه اکنون هم با مفاسد ضد امنیتی و کسانی که اغتشاش می‌کنند، برخورد کرده و امروز هم اگر بخواهند اغتشاش کنند، برخورد می‌کند. افتخار می‌کنیم که اگر کسانی بخواهند امنیت، آرامش و آسایش مردم را به هم بزنند، با آنها برخورد کنیم.»

حسن روحانی در مناظره های انتخاباتی خود چند بار دستگاه قضایی را به عدم برخورد با فساد متهم کرد، از جمله در مناظره سوم و در پاسخ به ابراهیم رئیسی. اما آقای اژه ای در سخنان روز یکشنبه خود این اتهام را رد کرد و گفت اینکه قوه قضائیه دردولت قبل با فساد مبارزه نکرده خلاف و کذب است.

سخنگوی قوه قضائیه به طور غیر مستقیم به دیگر انتقاداتی که در مناظره ها در مورد عملکرد دادگاه ها مطرح شد نیز اشاره کرد و گفت: «همه اینها ترفند‌های انتخاباتی برای جلب بعضی از آراء ونه همه آراء است و برای جلب این آراء نیاز دارند که این حرف‌های خلاف وغیر واقعی و احیانا علیه نهادها و بعضی ارزش‌های نظام را بزنند تا بتوانند رأی برخی از افراد خاص را جمع کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود