فرمانده نیروی زمینی سپاه: در جنگ سوریه به کمک نیروی قدس رفتیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه: در جنگ سوریه به کمک نیروی قدس رفتیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری فارس گفت: «ما در بخش جنگ زمینی به کمک نیروی قدس در سوریه رفتیم و از برادران باتجربه بعنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است که جمهوری اسلامی در همه ابعاد به سوریه کمک می کند و ما در ابعاد مختلف مثل طراحی، فنی، تخصصی، تاکتیکی و تکنیکی در سوریه مستشار داریم.

محمد پاکپور همچنین افزوده است که ارتش سوریه از توان کافی برخوردار است و «نیازی برای اعزام یگان نظامی به این کشور نیست.»

وی با اشاره به اهمیت ژئوپولیتیک سوریه به عنوان کشوری هم مرز با اسرائیل که همچنان متحد و همراه با ایران است گفت: «از نکات قابل توجه در شروع بحران، سرعت و شدت تحولات بود که شاهد اوج‌ گرفتن این وقایع و حرکت های اعتراضی به صورت جنگ‌های مسلحانه در مدت زمان بسیار کوتاهی بودیم… این نشان از آن می‌دهد که کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان، ترکیه و … به دنبال این بودند که کشور سوریه را به عنوان یک کشور در خط مقدم جبهه مقاومت از بین ببرند.»

سردار #پاكپور: #نيروي_زميني سپاه در #سوريه همكار #نيروي_قدس است
مصاحبه با فارس درباره نقش نيروي زميني #سپاه در سوريهhttps://t.co/LLYiFGnmxU

— Mahdi Bakhtiari (@Mahdiibakhtiari) May 2, 2017

فرمانده نیروی زمینی سپاه، فلسطین و لبنان را جبهه مقاومت در برابر «رژیم صهیونیستی» توصیف کرد و با معرفی سوریه به عنوان پشتیبان اصلی و خط مقدم حمایت از این جبهه و فعالیت دفاتر بسیاری از گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی در سوریه افزود: «کشوری که می‌توانست بستر مناسبی برای پشتیبانی از جبهه مقاومت باشد، سوریه بود که یک دولت مستقر و همراه با جبهه مقاومت داشت.» به این ترتیب «وقتی دنیای استکبار همه این موضوعات را تحلیل می‌کند، می‌بیند سوریه یک کشور مهم و هم مرز با رژیم صهیونیستی و پشتیبان مقاومت است که تن به خواسته‌های آمریکایی‌ها هم نداده و متحد و هماهنگ با جمهوری اسلامی است. لذا از فرصت پیش آمده استفاده کردند و بر آن شدند که دولت بشار اسد را ساقط کنند که به همین دلیل نیز این اتفاقات را در منطقه رقم زدند.»

به گفته وی حمله به سوریه به وسیله کشورهای حامی «رژیم صهیونیستی» و همراه با آمریکا از جمله عربستان، امارات،‌ قطر و ترکیه شروع شده است؛ کشورهایی که از وضع موجود ناراحت بودند و می ‌خواستند خودشان را به عنوان بازیگران اصلی منطقه به «اربابانشان» نشان دهند.

سردار پاکپور با اشاره به اشتباهات انجام شده در تحلیل ها گفت: «آنها فکر می‌کردند ترکیب جمعیتی سوریه، همراه کشورهای منطقه و مخالف دولت است لذا در برآوردهایشان اشتباه کردند. آنها فکر نمی‌کردند که اغلب جمعیت اهل سنت سوریه با نظام قانونی این کشور همراه است. از طرف دیگر وحشی‌گری‌های تکفیری‌ها و تروریست‌ها نیز عزم آنها را نسبت به پشتیبانی از دولت قانونی سوریه بسیار زیاد کرد.»

او با اشاره به همکاری برخی از «گروههای تروریستی فعال در سوریه» با دولت اسرائیل گفت: «چند سال است که این گروه‌های تروریست، هم مرز با اسرائیل هستند مثل منطقه قنیطره، اما یک گلوله هم سمت اسرائیل شلیک نکرده‌اند و اگر هم اشتباها شلیکی شود، سریعا عذرخواهی می‌کنند… حتی ما خبرهایی داریم که در درگیری‌های قنیطره، بسیاری از مجروحین تکفیری‌ها را به داخل اسرائیل می‌بردند و مداوا می‌کردند. لذا در مجموع، ایجاد این شرایط در سوریه، حرکت حساب شده‌ای بود که اسرائیل را از هجمه‌هایی که علیه‌اش شروع شده بود، دور کرده و امنیتی برایش ایجاد کردند.»

وی همچنین افزود: «آیا ابوبکر بغدادی و گروهک‌های تکفیری یک بار هم علیه رژیم صهیونیستی حرفی زده‌اند؟ واقعا اگر همین خودروهای انتحاری که افراد بی‌منطق می‌آورند و منفجر می‌کنند، علیه اسرائیل اقدام می‌کردند، آیا صهیونیست‌ها این آرامش را داشتند؟ به هیچ وجه. اگر همه این گروه‌ها علیه اسرائیل متحد می‌شدند، وضع اسرائیل اینگونه نبود. ولی در حال حاضر همه افراد و گروه‌هایی که بایستی در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی بجنگند، در دو سنگر و علیه هم در حال نبرد و برادرکشی هستند؛ همان هدفی که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند.»

#UNITEDNATIONS General Assembly’s human rights committee adopted Saudi-drafted resolution condemning Iranian & Russian intervention in Syria

— Children of Peace (@ChildrenofPeace) November 20, 2015

موضوع دخالت ایران و روسیه در جنگ داخلی سوریه پیشتر از سوی کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد محکوم شده است. با این حال ایران همواره گفته است که نیروی نظامی به سوریه نفرستاده و تنها مستشاران خود را به درخواست دولت سوریه به این کشور اعزام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد

درباره ناوچه «زال» نیروی دریایی شاهنشاهی ایران که با نام «البرز» اکنون در دریای سرخ است چه می‌دانیم؟

ایران همزمان با هشدارهای غرب نسبت به «مشارکت در تهدید‌های دریایی» از دو سامانه کروز رونمایی کرد