ایران سفیر پاکستان در تهران را فراخواند

ایران سفیر پاکستان در تهران را فراخواند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از احضار سفیر پاکستان در تهران در پی حادثه تروریستی چهارشنبه شب در نقطه مرزی میرجاوه خبر داد.

۱۱ تن از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی از جمله ۳ نیروی کادر و ۸ سرباز وظیفه حدود ساعت ۲۰ چهارشنبه در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه هدف قرار گرفته شدند که از میان آنان ۳ درجه‌دار و ۶ سرباز وظیفه جان باختند.

پیش تر نیز بهرام قاسمی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به کشته شدن نظامیان در میرجاوه، دولت پاکستان را مسوول دانست و گفت: «دولت پاکستان باید درباره نحوه حضور و عملیات این گروهک‌های شرور در خاک خود پاسخگو باشد.» در همین رابطه سرکنسول پاکستان در سیستان و بلوچستان نیز به استانداری فراخوانده شده است.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز در پیامی خطاب به نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف از تکرار تعرضات «تروریستی» از خاک پاکستان به خاک ایران یادآور شده که «برای حفظ و ارتقاء روابط خوب دو کشور، مسببین این اقدام تروریستی به محکمه عدالت سپرده شوند.»

یک وب‌سایت منتسب به جیش‌العدل مسوولیت عملیات شب گذشته را برعهده این گروه عنوان کرده است. خبرگزاری فارس نیز از به گروگان گرفته شدن یکی از سربازان مجروح در حادثه میرجاوه به دست جیش‌العدل خبر داده است.

همزمان نفیس زکریا، سخن‌گوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تروریستی خواندن کشته شدن نظامیان ایرانی گفته است که «طبق اخباری که ما در رسانه ها دیده‌ایم، این حمله در داخل خاک ایران صورت گرفته است.»

این در حالی است که سعید منتظرالمهدی، سخن‌گوی ناجا به خبرگزاری مهر گفته که حمله به هنگ مرزی میرجاوه از خاک پاکستان بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

وزیر کشور لبنان: قتل صراف وابسته به حزب‌الله و رابط ایران، احتمالا کار اسرائیل بوده است

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند