واکنش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به تیراندازی در پاریس

واکنش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به تیراندازی در پاریس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حادثه تیراندازی به سوی نیروهای پلیس در خیابان شانزه‌لیزه پاریس سبب شد تا شماری از نامزدهای مقام ریاست جمهوری فرانسه فعالیت انتخاباتی خود را به طور موقت متوقف کنند.

مارین لوپن، نامزد جبهه ملی که یکی از این نامزدها است با انتشار بیانیه‌ای از دولت خواست تا با ترک پیمان شنگن مرزهای فرانسه را بسرعت برقرار سازد. خانم لوپن که جریان راست افراطی را نمایندگی می کند، همچنین خواستار اخراج همه غیرفرانسوی‌هایی شده است که به عنوان اسلامگرای تندرو شناخته می شوند.

امانوئل ماکرون، نامزد میانه رو و لیبرال که پیش تر مسوولیت وزارت اقتصاد را در دولت کنونی فرانسه برعهده داشت نیز از مردم خواست تا از وقوع حادثه کشته شدن یک افسر پلیس به خود هراس راه ندهند. نظرسنجی‌ها حاکی است که آقای ماکرون رقابت شانه به شانه‌ای با نامزد جبهه ملی دارد. آقای ماکرون دو برنامه انتخاباتی خود را به نشانه احترام به تعلیق درآورده است.

فرانسوا فیون، نامزد حزب جمهوری‌خواه که مورد حمایت نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین این کشور است، روز جمعه گفت: «مبارزه با اسلام توتالیتر در دوره پنج ساله ریاست جمهوری‌ام اولویت خواهد داشت.» وی همچنین افزوده است که در صورت پیروزی‌اش در انتخابات «برقراری وضعیت اضطراری» را ادامه می دهد و مرزها را کنترل خواهد کرد.

انتخابات فرانسه یکشنبه ۲۳ آوریل برپا می‌شود و در صورت کشیده شدن این رقابت به دور دوم، این رای‌گیری روز هفتم ماه مه میلادی نیز ادامه می‌یابد.

Tourists venture back to Champs Elysees after attack: ‘Vive Paris!’ https://t.co/uLGs2QgDDXpic.twitter.com/SMmrPleV7e

— AFP news agency (@AFP) April 21, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه در جستجوی مظنون دوم تیراندازی شانزه لیزه است

داعش مسئولیت تیراندازی در شانزه لیزۀ پاریس را برعهده گرفت

حمله با سلاح سرد در ایستگاه متروی پاریس؛ مظنون گواهینامه ایتالیایی به همراه داشت