آمریکا در صدد کاهش تنش ها در شبه جزیره کره

آمریکا در صدد کاهش تنش ها در شبه جزیره کره
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایالات متحده آمریکا در تلاش است از سطح تنش ها با کره شمالی بکاهد.

آگهی

ایالات متحده آمریکا در تلاش است از سطح تنش ها با کره شمالی بکاهد.

به گفته تحلیلگران پس از تهدیدات هفته گذشته دونالد ترامپ، به نظر می رسد که اکنون رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است از اهرم چین برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ استفاده کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به ژاپن، ضمن تلاش برای اطمینان بخشی به همسایگان کره شمالی گفت: «در سال های پیش رو آمریکا امکانات نظامی مدرن تری را در این منطقه مستقر خواهد کرد و شما می توانید مطمئن باشید که طیف گسترده ای از قابلیتهای نظامی آمریکا به حمایت از ژاپن اختصاص داده خواهد شد. ژاپنی که دوست ما و متحد ماست.»

در کنار تغییر مسیر ناوگروه ایالات متحده آمریکا از مسیر کره شمالی به استرالیا، تحلیلگران این سخنان را نیز یکی دیگر از نشانه های تغییر استراتژی دولت ترامپ در قبال کره شمالی می دانند.

هفته گذشته و همزمان با جشن های صد و پنجمین سال تولد بنیانگذار کره شمالی، تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن به اوج خود رسید و در قبال تهدیدات لفظی مقامات آمریکا و گسیل داشتن ناوهای جنگی به شبه جزیره کره، کیم جونگ اون نیز پیشرفتهای عظیم نظامی خود را به نمایش گذاشت، از آمادگی خود برای یک جنگ هسته ای تمام عیار خبر داد و به آزمایش یک موشک بالستیک دیگر پرداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کُره شمالی آماده جنگ است

آمریکا: «برای متوقف کردن کره شمالی تمام گزینه ها روی میزند»

کره شمالی: آماده ایم به یک جنگ تمام عیار با یک جنگ تمام عیار پاسخ دهیم