رئیسی به روحانی نامه نوشت؛ «قبل از اینکه حقوقدان باشیم، روحانی هستیم»

رئیسی به روحانی نامه نوشت؛ «قبل از اینکه حقوقدان باشیم، روحانی هستیم»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ابراهیم رئیسی، یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران با ارسال نامه‌هایی برای حسن روحانی و علی عسکری، خواستار رعایت بی‌طرفی در جریان تبلیغات انتخاباتی شد.

به گزارش ایسنا، رئیس آستان قدس رضوی در نامه خود به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نوشته است: «بنده و جنابعالی پیش از آنکه حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما را به رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزم و موظف می‌نماید. اگر در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، آلوده شود.»

در روزهای گذشته رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان و منتقدان دولت، عملکرد روزهای اخیر آقای روحانی را تبلیغاتی و در جهت کسب رای در انتخابات توصیف کرده اند.

آقای رئیسی که از وی به‌عنوان کاندیدای احتمالی بخش گسترده‌ای از اصولگرایان و به ویژه جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) یاد می‌شود، همچنین با ارسال نامه‌ای به علی عسکر، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتقاد از رویه «رسانه ملی» در پوشش اخبار مربوط به حسن روحانی نوشت: «متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند.» وی خواستار «رعایت عدالت تبلیغاتی» از سوی صدا و سیما شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

مهلت تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از هشت اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد