ظریف بار دیگر حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد

ظریف بار دیگر حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در نشستی مشترک با همتایان روس و سوری خود در مسکو حمله آمریکا به پایگاه نظامی شعیرات در سوریه را «اقدامی یکجانبه و به بهانه مقابله با سلاح شیمیایی»…

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در نشستی مشترک با همتایان روس و سوری خود در مسکو حمله آمریکا به پایگاه نظامی شعیرات در سوریه را «اقدامی یکجانبه و به بهانه مقابله با سلاح شیمیایی» خواند.

در این نشست همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، غرب را به تلاش برای پنهان کردن واقعه ای که در خان شیخون روی داده متهم کرد و درباره حمله موشکی آمریکا گفت: «به نظرم، برای همه بدیهی است که نقض قوانین بین الملل غیرقابل قبول است و چنین اقدامات تهاجمی بی تردید موجب تضعیف روند آرام سازی است که شورای امنیت سازمان ملل متفق به قطعنامه آن رای داده است.»

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نیز ضمن تائید مواضع روسیه و ایران به عنوان متحدان حکومت بشار اسد و با اشاره به قبول نداشتن تحقیق و نمونه برداری در ترکیه گفت: «پرسش این است که چرا ایالات متحده آمریکا از تشکیل کمیسیون تحقیق نگران است. چرا آنان پیش از تشکیل چنین کمیسیونی به این تهاجم دست زدند؟ آیا آنان می خواهند که روابط بین الملل را به قانون جنگل بدل سازند؟»

پس از حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه، دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم به برخورد نظامی تلافی جویانه گرفت. جمعه هفته گذشته از شرق دریای مدیترانه پایگاه هوایی شعیرات را هدف موشک قرار داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله شیمیایی سوریه، انکار بشار اسد و برگرداندن اتهام به سوی غرب و آمریکا

گاف سخنگوی کاخ سفید: هیتلر از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرد

روحانی: باید اصلاحاتی در حکومت سوریه صورت گیرد اما از طریق صندوق رای